Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Для Ан-70 оголошено нельотну погоду

24 червня, 1997 - 00:00

Наприкінці минулого тижня під завісу авіасалону в Ле Бурже (Франція) сподівалися на сенсацію - приліт і участь в роботі виставки військово-транспортного літака наступного століття Ан-70. Сенсація відбулася - міністерство машинобудування, ВПК й конверсії України наказало суперлітак не пускати. У результаті представники "Антонова" везуть додому з виставки заспокійливий приз - диплом про друге місце, яке в номінації середньотранспортних літаків наша "сімдесятка" посіла заочно.

Серед можливих причин, з яких виплід АНТК "Антонов", не змогло вилетіти з Києва, фахівці геть відкидають технічні. За даними "Дня", Ан-70 відлітав попередню випробувальну програму, яка підтверджує його працездатність і безпечність. Навіть більше, напередодні планованого перельоту до Франції літак двічі піднімали в небо, імітуючи чотиригодинний зарубіжний вояж. За словами головного конструктора Василя Теплова, не було жодних технічних претензій до літака. І все-таки в.о. міністра Віктор Забара не дав згоди на виліт. Мовляв, рано ще.

Про те, що час демонстрацій у Ле Бурже для Ан-70 досі не настав, повідомив нашу газету й директор департаменту авіакосмічної промисловості Мінмашу Сергій Зеленюк. "Літак нібито "налітав досить годин, проте, враховуючи досвід минулого (катастрофа Ан-70 у лютому 1995 року), керівництво міністерства вирішило не ризикувати унікальною машиною", - сказав він у телефонній розмові. Серед імовірних причин він, зокрема, не виключив "непевні погодні умови". Про якісь інші причини, зокрема політичні, ані в міністерстві, ані на самому АНТК визнавали за краще не говорити.

Що б там не було, а для перестраховки "сімдесятки" справді є причини. Ан-70 - у своєму класі унікальний літак, у світі таких немає. За словами Василя Теплова, ми сьогодні не менш як на сім років випереджаємо Захід, котрий поки що лише виношує плани розробки свого нового військово-транспортного літака "FLA".

Сергій КОКУРІН, "День"
Газета: 
Рубрика: