2007-й стане визначальним для будівництва Донецького метрополітену, оскільки саме цього року планується розпочати будівництво першої черги метро шахтарської столиці. На такі цілі з держбюджету найближчого майбутнього буде виділено 72 млн. грн. Про це заявив віце-прем’єр Володимир Рибак, який приїхав до Донецька спеціально для того, щоб ознайомитися з ходом робіт iз будівництва Донецького метро.
На вказану суму метробудівники мають намір побудувати першу гілку метро, протяжність якої становитиме 9,5 км. Ця лінія з’єднає центр міста з віддаленим Пролетарським районом, який є одним із найбільш незручних щодо транспортного сполучення.
Після запуску першої лінії, за словами фахівців, у місті одразу ж будуватиметься друга гілка метро, яка з’єднає центр із залізничним вокзалом, а в проекті — будівництво ще однієї, третьої лінії, яке поки що знаходиться лише на стадії планів.
За словами Володимира Рибака, всі проблеми Донецького метро сьогодні залежать від питань фінансування. Однак якщо раніше з держбюджету на такі цілі виділялося зовсім мало (наприклад, минулого року було виділено лише 23 млн. грн., серед яких частка держбюджету становила всього 12 млн.), то тепер уряд збирається підійти до цього питання більш ґрунтовно.
У коштах має потребу, передус ім, безпосередньо підприємство «Донецькметрошахтобуд», обладнання якого давно прийшов час оновити, щоб воно, за словами донецького міського голови Олександра Лукьяненка, мало можливість «працювати по-справжньому, а не гратися в будівництво метро». Загалом, за словами начальника дирекції донецького «Метробуду» Віталія Шаталова, попередньо на будівництво метро в Донецьку необхідно 2 млрд. грн. При цьому майже 15 млн. щорічно використовуватимуться на утримання вже викопаних тунелів, які потрібно забезпечувати електрикою і з яких необхідно постійно відкачувати воду.
При цьому фахівці зазначають, що якби метро в Донецьку було побудоване раніше, воно б коштувало державі значно дешевше: в 1992—1993 рр., коли будівництво лише почалося, вартість об’єкта становила менше мільйона гривень. Проте, хоч як там було, сьогодні у донецьких метробудівців з’явилася реальна надія на те, що метрополітен у шахтарській столиці все ж таки побудують. Більше того, схоже, столиця Донбасу дала певний імпульс уряду в плані продовження будівництва метро в усій країні: паралельно з шахтарським регіоном аналогічні питання й проблеми метрополітенів, що будуються, розглядатимуться і в п’яти інших містах країни.