Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Дороги, які ми вибираємо

31 березня, 2004 - 00:00

«Укравтошлях» знову підтверджує готовність запустити в експлуатацію автобан Київ — Одеса в визначені раніше терміни: 24 серпня, на День незалежності України, країна урочисто отримає першу платну автомобільну дорогу. Фізично — для проїзду — її відкриють із 1 серпня. Це буде 219 км сучасного автобану, проектна швидкість руху яким становить 150 км/год. У принципі, на деяких ділянках уже й зараз любителі швидкої їзди розганяють транспорт до 240 км/год.

Нову хвилю оптимізму в будівельників вдихнула угода із зовнішньої позики. Зі слів головного інженера ДАК «Укравтошлях» Олександра Вишневського, гроші мають прийти з дня на день. А найближчим часом очікується проведення колегії із запрошенням усіх підрядчиків. Кошторисна вартість повної реконструкції ділянки від Жашкова (Черкаська обл.) до Червонознаменки (Одеська обл.) становить 2,794 млрд. гривень. Будівництво триває з минулого року, але досі фінансування проекту тягнула «Укрзалізниця». Коштів, виручених від розміщення облігацій компанії, вистачило на виконання 24% від загального обсягу необхідних згідно з проектом робіт. Решту робіт профінансують за рахунок зовнішньої позики — 420 млн. євро надали фінансові установи Італії. Раніше припускали, що кредит на 100 млн. євро видасть уряд цієї країни, а 320 млн. залучать за рахунок комерційних банків Італії. Поки що не повідомляється, які саме банки взяли участь у кредитуванні та на яких умовах. Радує вже сам факт того, що переговори увінчалися успіхом, і дорога має шанси бути побудованою саме такою, якою її проектували. Темпи будівництва дороги вражають — роботи розгорнені на всіх ділянках. Участь приймають сотні підрядних і субпідрядних організацій, включаючи залізничні війська. Самі будівельники кажуть, що такі завдання навіть за часів ударних радянських п’ятирічок насилу виконували.

Дорога Київ — Одеса входить до складу 9-го міжнародного транспортного коридору: Фінляндія — РФ — Білорусь — Україна — Молдова — Румунія — Греція. Не виключено, що автобан віддадуть у концесію італійцям, які висловили готовність узяти на себе експлуатацію й обслуговування. До речі, для того, щоб дорога окупила витрати на будівництво, (терміни окупності — від 10 до 25 років), потрібно, щоб Верховна Рада ухвалила закон, що регулюватиме процес оплати та механізм розрахунку вартості. Європейський досвід вирішення подібних питань свідчить про те, що, в середньому, кожен власник транспортного засобу платить за проїзд приватною дорогою суму, еквівалентну вартості спаленого під час проїзду пального. Якщо і в Україні застосують таку саму схему, то, на думку оптимістів, терміни окупності становитимуть приблизно десять років. Але песимісти стверджують, що, по-перше, вітчизняні автолюбителі не потягнуть таких витрат, а по-друге, нагадують: починати брати плату за проїзд автобаном можна буде тільки в тому випадку, якщо побудують альтернативну дорогу або безплатну смугу на цій. А це додаткові кошти.

Ельдар СЕЛІМОВ, «День»
Газета: 
Рубрика: