У неділю 14 жовтня 31-й Український тиждень моди перетнув фінішну пряму. Традиційно день закриття УТМ був дуже насиченим подіями. І розпочався він близько обіду, так само традиційно, з проекту «Нові імена». Цього року про свій намір завоювати український фешен-олімп заявило шість молодих українських дизайнерів (інтерв’ю з дівчатами — у найближчих номерах «Дня»), яким цього року випала нагода проявити себе у неординарному для УТМ проекті. Спільно з партнером Тижнів Моди компанією Intel Ukraine вони працювали над створенням «інноваційного» костюму (див. стор. 6). Детальніше про сам проект — нижче в коментарі «Дню» автора ідеї.
Після молоді свій погляд на весняно-літню моду 2013 року показали Валерія Марчі, відома як MARCHI (свою колекцію дизайнер розробляла для торгової марки «Miss M»), Юлія Поліщук, Наталія Вороніна (модний дім VORONIN), Людмила Кисленко, Серж Смолін та модний клуб RITO. І, звичайно ж традиційно, закриттям 31-го УТМ став показ відомого українського дизайнера Олексія Залевського. Але от його формат був зовсім нетрадиційним. Справжнє балетне шоу топ-складу Національної опери закривало подіумну програму 31-го УТМ. «Спасибі за балет на подіумі — дуже просту, лаконічну і вишукану «виставу».., — написала на своїй особистій сторінці у Фейсбуці прес-секретар УТМ Інга Вишневська. — Фотографи і оператори, мені здається, просто не розуміли, куди дивитися — в камеру чи на подіум». А подивитися справді було на що. Музика, постановка, хлопці та дівчата і одяг на них — все було в гармонії, продумано кожну деталь...»
Марія БОРОДАЙ, PR-директор компанії Intel Ukraine Microelectronics Ltd.:
— Мода та інформаційні технології, на перший погляд, зовсім непов’язані речі. Але насправді комп’ютерні технології давно перестали бути лише технологіями. Гаджет — це вже модний аксесуар, користуватися яким прагне кожна стильна людина. Особливо, це стосується категорії трансетерів, які завжди попереду всієї планети у контексті використання модних та корисних речей. Трендом нового року є ультрабуки.
Ми вирішили, що «Нові імена» Українського Тижня Моди — це той проект, який цікаво апробувати у контексті поєднання модних трендів в дизайні та в комп’ютерних технологіях. Так народилася ідея запропонувати молодим дизайнерам створити по одній моделі в їхніх колекціях, які будуть пов’язані ідеєю інновації. Принт на тканині, з якою працювали дизайнери, — це в мільйон разів збільшена частинка мікропроцесора, який знаходиться всередині кожного комп’ютера. Це — те, що створила природа у своїй фізиці.
Моделі, які зробили дизайнери, залишаються у власності компанії. Ми викупили ексклюзивні права на них. І з понеділка (15 жовтня. — А.Д.) вони почнуть свою подорож Україною. Не всі ж можуть приїхати до Києва. Шість суконь від молодих українських дизайнерів у форматі роуд-шоу за тиждень побачать шість міст-мільйонників. І першим пощастить Харкову.
Ми сподіваємося, що цим проектом надихнемо когось на нове хобі, створення чогось цікавого і креативного. Адже ультрабуки, як нам здається, дають свободу творчості. Часто саме в дорозі народжуються якісь візуальні образи, ідеї, які хочеться зафіксувати.