Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Екскурсії з києвознавства» біля стіни бойлерної

15 грудня, 2005 - 00:00
...І ЗАГАЛЬНИЙ ВИГЛЯД / УВЕСЬ КИЇВ НА ОДНІЙ СТІНІ. КРУПНИЙ ПЛАН...

Ще недавно з вікон київської багатоповерхівки по вулиці Тимошенка, 13а, що на Оболоні, відкривався дуже банальний пейзаж типового спального району — на такі ж «вулики». Однак зараз iз цих вікон видно весь Київ — від історичного центру до сучасних забудов. Чудо? Так, чудо. Але не природи, а мистецтва. Близько 200 квадратних метрів художнього розпису прикрасили стіну звичайної бойлерної в звичайному оболонському дворі. Такий подарунок приготував своїм сусідам мешканець цього будинку, професійний художник Михайло Химич. Сьогодні — урочисте відкриття цього монументального панно.

Темою розпису є розповідь про Київ: знакові для столиці архітектурні споруди співіснують у єдиному просторі з іконографічними сюжетами та міфологічними істотами (Антоній та Феодосій, архангел Михаїл, русалки під мостом, дама з єдинорогом), а головне — з мешканцями оточуючих будинків, які впізнають себе в намальованих фігурах. Зображений на стіні, як у дзеркалі, і щасливий будинок з «нещасливим» номером. І вже зараз, не очікуючи відкриття, жителі мікрорайону проводять для своїх дітей біля стіни бойлерної «екскурсії з києвознавства».

Панно, як гласить присвята, «створене з Божою поміччю, любов’ю до глядачів та пам’яттю про Юрія Химича — художника, що малював Київ». Це батько автора роботи, заслужений український художник та архітектор. Працюючи над розписом, його син Михайло використав ряд цитат з відомих робіт батька.

Так сталося, що щасливим мешканцем двору з дивовижним панно є й кореспондент «Дня», автор цих рядків. Вперше побачивши похмурого ранку нові яскраві фарби в звичному пейзажі, я запитала у двірнички, яка особливо ретельно прибирала сухе листя біля бройлерної, — «Що це?». І треба було чути, з якою гордістю вона відповіла: «Це картина, художник iз нашого будинку намалював». Чи доводиться після цього сумніватися, що Михайло Химич отримає «дозвіл громадськості», якого прагне, на свої нові «дворові» проекти? Радше, треба очікувати, що жекам київських будинків потрібно буде створювати чергу на запрошення у свій двір митця.

Наталія ТРОФІМОВА, фото Олександра КОСАРЄВА, «День»
Газета: 
Рубрика: