Єдиним вузьким місцем на шляху запуску в роботу нафтопроводу Одеса — Броди є позиція словацької компанії «Транспетрол», яка сьогодні не виявляє активності в цьому проекті. Так охарактеризував хід його реалізації на вчорашньому «круглому» столі у «Дні» міністр палива та енергетики Сергій Єрмілов і зазначив, що пояснюється досить просто: 49% акцій «Транспетрола» належить російській компанії ЮКОС. «Ми розуміємо, що за цим стоїть, і зараз починається активне опрацювання цієї ланки...» — сказав Єрмілов і додав, що всі інші питання — необхідних для прокачування нафтопроводом обсягів нафти, джерел фінансування для її купівлі, місць і умов збуту, наповнення технологічною нафтою — практично вирішені.
Єрмілов — одна із постатей українського енергетичного істеблішменту, на якій зав’язані як больові, так і перспективні точки економіки країни. По них і «пройшлися» журналісти «Дня», спілкуючись із міністром за «круглим столом». Чи будуть кадрові висновки у разі саботажу урядового рішення щодо проекту «Одеса — Броди»? Як і коли працюватиме міжнародний газотранспортний консорціум? Навіщо створюється національна акціонерна компанія (НАК) «Енергетична компанія Україна»? Як зараз працює український енергоринок? Що робиться для того, щоб цілком повернути шахтарям борги із зарплати? Як позначиться на економіці загалом і, зокрема, на енергетиці України та її енергетичній безпеці вступ до Єдиного економічного простору (якщо раптом це вiдбудеться)? Із відповідями міністра на всі ці запитання можна буде ознайомитися в одному з найближчих номерів «Дня».