У музичних афішах столиці все частіше з’являються анонси про концерти, які відбуваються в незвичних місцях зусиллями недержавних громадських організацій. Один із таких вечорів відбувся у виставковій галереї Фонду сприяння розвитку мистецтв. Тут уже третій сезон тривають авторські вечори, які знайомлять слухачів із музикою сучасних українських композиторів. Їх проводять Національний портал академічної музики і Фонд сприяння розвитку мистецтв у співпраці з Національним комітетом України Міжнародної музичної ради та Національною спілкою композиторів України. У рамках циклу відбулися творчі зустрічі з такими відомими нашими сучасниками, як Валентин Сильвестров, Мирослав Скорик, Євген Станкович, Ганна Гаврилець.
Цьогорічну концертну серію організатори присвятили творчості українських композиторок. Галерею авторських портретів відкрила львівська мисткиня Богдана Фроляк. Наступний музичний портрет представив її одеську колегу — Кармеллу Цепколенко.
Зала була переповнена слухачами. Деяким з них довелося слухати концерт навіть стоячи. Тут лунала музика, яку зовсім нечасто можна почути в концертних залах і яку у світовому мистецькому просторі називають новою музикою. Новітні композиторські техніки, незвичний підхід до традиційних жанрів і форм образного мислення, синтез мистецтв, пошуки нових звучань, у тому числі електроакустичних, — такі окремі сторони музики кінця ХХ — початку ХХІ століть.
В Україні напрям нової музики очолила яскрава творча постать — Кармелла Цепколенко. Вихованка одеської композиторської школи продовжила свою освіту у провідних світових музичних центрах. Вона є лауреатом Премії ім. Б. М. Лятошинського, володаркою престижних міжнародних відзнак. Завдяки її фанатичній відданості новітній музиці й організаційному хисту в Одесі з 1995 року існує Міжнародний фестиваль «2 дні і 2 ночі нової музики» — один із нині провідних світових форумів сучасного мистецтва. Тоді ж українська композиторка очолила Асоціацію нової музики, що ввійшла до Міжнародного товариства сучасної музики (ІСМ).
Свій творчий портрет Кармелла Цепколенко представила як розгорнутий фортепіанний перфоманс. Твори, які виконували чудовий молодий піаніст Олександр Перепелиця й сама авторка, захопили слухачів глибиною і напруженням емоцій. Вразила пронизлива відвертість її твору «Саморефлексії» для фортепіано й магнітострічки, на якій записано слова-одкровення жінки, химерні звуки й ритми електронних і ударних інструментів. Тривожним застереженням про небезпеку забуття своїх предків і минулого сприймалася музика опусу «Зустрічі з пам’яттю». Зворушили образи твору «Соло-солісимо», який Кармелла Цепколенко написала на прохання албанського піаніста, котрий володів лише правою рукою. Напружену гру почуттів, закодовану в музиці триптиху «Гра в карти», змінювали «осінні» настрої фортепіанної п’єси «Із блюзу» й наївно-прекрасні звукові малюнки, що супроводжувалися зміною картин на мольберті (із музики для дитячого посібника «Художні ігри»).
Кожен із презентованих творів ніс частинку таїни світу людини, яка відгукується в сучасних звуках, ритмах і тонокольорах. Вони лунають також у музиці й інших українських композиторок, записаній з ініціативи Кармелли на диск, що має назву «Одвертості таїни». Саме так можна було назвати й авторський вечір Кармелли Цепколенко.
Що ж відчувають і які імпульси несуть наші талановиті сучасниці, відтворюючи їх у своєму мистецтві? Про це, власне, і йшлося у музичному перфомансі Цепколенко.