Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Хочете посміятися? Ідіть до опери!

18 квітня, 2000 - 00:00

15 квітня у Національній опері України глядачі стали свідками відродження спектаклю-буф «Таємний шлюб» популярного італійського композитора Доменіко Чимароза.

Уперше на українській сцені цю оперу було поставлено Іриною Молостовою у 1984 році, багато років вона мала великий успіх як серед публіки, так і серед виконавців провідних партій. «Таємний шлюб» іноді називають школою для початківців акторів. Саме тут вони вчаться майстерності, пробуючи себе у речитативах, аріях, крім того, композитор використав прийом зіставлення різних голосів в ансамблях: тріо, квартетах, розгорнутих фіналах. Легкий, невибагливий сюжет тим часом вимагає від виконавців, крім вокальної майстерності, ще й уміння обігравати сюжетні колізії, потребує серйозних драматичних зусиль, щоб зіграти ревнощі, розрахунок, підступність і любовну пристрасть...

Свого часу школу «Таємного шлюбу» пройшла Валентина Река. Вона була не тільки асистентом Молостової, а й виконавицею ролі безглуздої і смішної тітоньки Фідальми. Нині ж — режисер оновленого спектаклю. «Ми працювали прискореними темпами. Лише за місяць відновили спектакль, — розказує В. Река. — Декорації і костюми трохи відреставрували. Великих витрат не було потрібно, оскільки в опері задіяно лише шість акторів, грає зменшений склад музикантів (диригент Алла Кульбаба) і повністю відсутній хор». Світлані Кислій (Фідальма), Людмилі Семененко (Лізетта) і Богдану Тарасу (Джеронімо) довелося лише пригадати свої партії, з якими вони виступали раніше. До них швидко вписалися в одну команду Дмитро Агеєв (граф Робінзон), Геннадій Васько (Паоліно) і Катерина Абдулліна (Кароліна).

До речі, Катя — студентка третього курсу консерваторії, учениця Євгенії Мірошниченко, блискуче впоралася зі своєю роллю. Вона красива, жвава, артистична, голос лився, немов дзвіночок. Євгенія Семенівна призналася: «Я рада за Катрусю. Однак мені все мало. Все не так. І могло бути краще! Усі «піщинки» ми заберемо по ходу репетицій. Адже професія оперної співачки складається з дрібниць, від яких не можна відмахуватися. У наступному спектаклі дебютуватиме ще одна моя учениця — Оксана Ярова у партії Лізетти».

Спектакль вийшов приємним у всьому. Він іде українською мовою. І по ходу опери зал періодично вибухає реготом. А це значить, що «Таємний шлюб–2» завоював прихильність публіки.

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: 
Рубрика: