Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Iнсценували... аварію

9 лютого, 2006 - 00:00

Враховуючи драматичний досвід Східної України, луцький міський голова Антон Кривецький вирішив перевірити професійну та організаційну спроможність комунальних й аварійних служб у надзвичайній ситуації. Одного дня на цьому тижнi близько шостої ранку диспетчер комунального підприємства «Луцьктепло» сповістив службу оперативного реагування міськвиконкому про аварійний прорив магістрального трубопроводу діаметром 600 мм на глибині вісім метрів поблизу перехрестя вулиць Гордіюка і Конякіна, в наслідок чого під загрозою припинення теплопостачання при температурі - 22о опинилися два найбільш густонаселених мікрорайона...

Про те, що аварія... умовна, знало обмежене коло людей. Звичайно, можна було влаштувати і показові навчання. Але враховуючи 80-відсоткову амортизацію підземних комунікацій, практично у кожному мікрорайоні Луцька висить «дамоклів меч» техногенних катастроф. Тому міській владі було надзвичайно важливо знати про реальну, а не демонстративну спроможність відповідних служб діяти швидко й адекватно.

Умовну аварію максимально ускладнили: обрали не лише день найнижчої температури, а до того ж i понеділок, перший день після вихідних. План заходів передбачав локалізацію прориву теплотраси, переведення опалення на інші котельні. Однак такої технічної можливості не було передбачено для двадцяти висотних житлових будинків, двох дитсадків та школи. ЖКП повинно було якомога швидше злити воду з систем опалення, аби труби не замерзли. На цілковиту ліквідацію наслідків аварії та відновлення теплопостачання було відведено не більше 12 годин. Про аварію сповістили майже 30 служб, підрозділів і установ: від управління Міністерства з надзвичайних ситуацій до управління торгівлі, яке мало подбати про організацію гарячого харчування для ліквідаторів. Через годину на місце аварії прибуло 33 одиниці техніки, мобілізовано 17 аварійних бригад та два спецформування МНС.

Конкретні висновки з ситуації можна було зробити вже через дві години. Практично всі служби спрацювали оперативно і злагоджено. Однак було виявлено і кілька «вузьких» місць. Зокрема, автопідйомник та вантажівка з електрообладнанням, які повинні були обладнати місце аварії автономним потужним освітленням, зупинив пост ДАІ. Інспектори перевіряли документи 15 хвилин, і ніякі посилання на надзвичайну ситуацію на них не вплинули. Згодом з'ясувалося, що про умовну аварію було сповіщено міліцію, проте не ДАІ... Оскільки замерзло пальне, кілька машин прибули на місце з запізненням. Тому потребує вирішення проблема наявності на АЗС пального із зимовими присадками, розрахованими на температуру до -30о. Актуальною є й наявність автомобіля з кількома типами зв'язку для координації дій безпосередньо з місця аварії. Через низьку температуру мобільний зв'язок не працював і доводилось шукати стаціонарний телефон...

Усе ж, на переконання луцького міського голови Антона Кривицького, при ліквідації надзвичайних ситуацій головним є людський фактор, а не технічний. І «розіграш» довів, що люди виявилися надійнішими за техніку.

Наталія МАЛІМОН, Луцьк
Газета: 
Рубрика: