У Київському музеї російського мистецтва за сприяння Німецького
культурного центру Гете-інституту в Києві відбулося відкриття виставки
«Графіка німецького експресіонізму». На цій виставці представлено роботи
відомих художників-експресіоністів першої половини ХХ сторіччя, таких як
Енест-Людовік Кірхнер, Еміль Нольде, Карл Шмідт-Роттлуфф, Франц Марк і
Пауль Клеє.
На відкритті виставки Посол Німеччини в Україні Ебергард
Гайкен сказав: «Експресіонізм як мистецький напрям був поширений у Європі,
і в Німеччині зокрема. «Блакитний вершник» відомий кожному освіченому німцеві.
До того ж вираз «Синій вершник» відомий як метафора. Серед представників
німецького експресіонізму почесне місце належить В.Кандинському. Сьогодні
при переході від одного сторіччя до іншого ми очікуємо кардинальних змін
і в мистецтві. Повертаючись до виставки, ми зауважуємо сильне враження
від чорно-білої графіки німецьких експресіоністів. Хотілося б також зазначити,
що в центрі уваги графіків була людина, її обличчя, тіло, що, на мій погляд,
є дуже важливим моментом».
Директор Німецького культурного центру Гете-інституту в
Києві Йоганнес Еберт зауважив: «Виставка дуже гарна не лише з естетичної
точки зору, але і як початок великого проекту ознайомлення з німецьким
художнім мистецтвом. Цей проект включає виступи мистецтвознавців, демонстрацію
кінофільмів класиків експресіоністського кінематографу Німеччини. Завершиться
проект семінаром на тему «Експресіонізм у кінематографі» про значний естетичний
вплив цієї течії на подальший розвиток кінематографу світу. Я дуже радий,
що цей семінар організовується з ініціативи українського кіноклубу».
Цікаво, що експресіонізм як напрям у мистецтві був дуже
популярним і в Україні. Багато хто з художників того часу вже тоді розуміли,
що традиційні методи зображення застаріли і не придатні для того, щоб виразити
ті почуття, які викликало життя.