Столичний музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків презентував надзвичайно цікаву експозицію: «Мистецтво Середньовічної Персії». Колекція позиціонується як найцінніша в Україні, а перші її експонати були придбані в Парижі в 1914 році Б. Ханенком. Усі виставлені твори є власністю музею, однак за браком експозиційної площі зберігаються у сховищах, отож, лише до кінця лютого існує унікальна можливість торкнутися «пилу століть». Насправді, ніякого пилу там немає — твори чудово збереглися та перебувають у «відмінній формі». Пояснюється це якістю матеріалів (бронза, срібло, фаянс, вовна, шовк) та молодістю їх «опредметнення» — подумаєш, якісь там VIII—X століть!
Персія, як називали справіку цю країну європейці (самоназва — Іран), у VII ст. увійшла до складу ісламської імперії Арабського халіфату. Нова культурна традиція тісно переплелася з домусульманською культурою, що дало поштовх до розквіту нових форм мистецтва. Основою ж ісламської культури був і залишається Коран. Канони ісламу вельми обмежували зображення живих істот, отож фундаментальне значення надавалося письму — каліграфія стала «центральним носієм символічного й естетичного змісту культури». Яскравим прикладом вишуканого письма є «Два аркуші Корану» — невідомий художник, перша половина XVI століття — з текстом 101 сури (папір, органічні фарби, чорне чорнило, золото). Дотичною каліграфії є арабеска — особливий орнаментальний стиль, що втілював божественну красу та складний шлях людини до її осягнення. На виставці представлено кілька килимів (справжніх перських килимів!), що серед них, зокрема, гігант — приблизно 4х2,5 м — XVI століття (вовна, ручне ткацтво). Привертають увагу вишиті золотими та срібними нитками фрагменти тканин XVII століття (шовк, парча).
Особливе місце займають декоративно-ужиткові вироби з металу та фаянсу. Пластика форми тут поєднується з багатством орнаменту та образністю. Серед кераміки першість належить рідкісному глеку у формі півня (XIII століття, фаянс, кольорові глазурі та підглазурований розпис), що виготовлений унікальною технікою подвійної стінки. Присутні також чаші, тарілки та вази. Архітектурна кераміка представлена кількома зразками кахлів XIII століття (фаянс, розпис люстром)... Зміну традицій художнього металу в Персії можна прослідкувати на прикладі лаконічного за своєю формою глека Х століття та виробів пізнішого часу, особливістю яких стають елементи тонкого карбування, інкрустації сріблом, червоною міддю та золотом. На виставці можна побачити кілька основ свічника (XI, XIV ст., — бронза, карбування, гравіювання), різноманітні глечики XII—XIII століть, курильниці у вигляді сокола та неперевершені бронзові тази (карбування, інкрустація золотом та сріблом), на поверхні яких неважко заблукати поглядом, намагаючись пробитися лабіринтом загадкового візерунку. У зв’язку з переміщенням південних циклонів впродовж 31 січня — 1 лютого у