Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коли буде «день ремонту доріг»?

В Україні хочуть відзначати Всесвітній день пам’яті жертв дорожньо-транспортних пригод
7 квітня, 2009 - 00:00

Щороку, за даними ДАІ, на дорогах України гине понад сім тисяч осіб, а близько 50 тисяч отримують травми. Зважаючи на таку загрозливу ситуацію, Всеукраїнська громадська організація «Асоціація безпеки дорожнього руху» наголошує на тому, що Україні вкрай необхідно приєднатися до резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 26 жовтня 2005 року про підвищення безпеки дорожнього руху в усьому світі. Вона передбачає відзначення Всесвітнього дня пам’яті жертв дорожньо-транспортних пригод у третю неділю листопада, а також щорічне проведення загальнонаціонального тижня безпеки дорожнього руху. Наразі ця ініціатива готується до розгляду у Верховній Раді України.

— Як відомо, найголовнішими причинами смертності українців є високий рівень захворюваності, незадовільна екологічна ситуація та дорожньо-транспортні пригоди, — зазначив голова координаційної ради ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» Олександр Скибінецький. — Зокрема, у 2008 році сталося понад 51 тисячу ДТП, у яких загинуло 7 690 осіб, а ще 63 тисячі було поранено. Кожні два роки Україна втрачає на дорогах стільки людей, скільки вона втратила за роки війни в Афганістані. У Європейському Союзі кожен летальний випадок ДТП обертається втратами приблизно в один мільйон євро, оскільки переважна більшість людей, які гинуть на дорогах, — це молодь віком від 18 до 25 років, а це соціально та економічно активна верства населення. Навіть якщо взяти до уваги нижчий показник, виведений Всесвітньою організацією охорони здоров’я, що становить 400 тисяч доларів США на один смертельний випадок, то в кінцевому підсумку маємо 3% ВВП України, які щорічно країна втрачає на автомобільних дорогах. Якщо розглядати цю проблему з політичної точки зору, ми весь час говоримо, що нам треба наближатися до європейських показників. Але зробити це за умови, що у нас стається у 7—10 разів більше ДТП, ніж у країнах Європи, буде непросто.

Щоб вирішити цю проблему, українські фахівці переймають досвід міжнародних організацій, що займаються питанням безпеки на дорогах уже не один рік. За словами генерального директора Міжнародної федерації доріг Ентоні Пірса, один з перших кроків, який треба зробити Україні, — підвищити культуру водіння. А це і персональна відповідальність водіїв, і навчання пішоходів, і підготовка автоінструкторів. Саме з цією метою і пропонують проводити загальнонаціональний тиждень безпеки дорожнього руху. Одним із його заходів може бути і те, що радіостанції нагадуватимуть щоранку водіям про обережність на дорогах. Ще одна проблема, з якою треба боротися Україні, — покращити стан доріг.

— Наша організація існує з 1948 року і налічує понад 90 країн-учасниць, — продовжив Ентоні Пірс. — Основний напрям нашої роботи — розвиток дорожньої інфраструктури, адже від стану доріг теж залежить безпека учасників дорожнього руху. Так, кілька років тому ми допомагали Греції удосконалити інфраструктуру доріг: маються на увазі не тільки асфальтоване покриття, а й дорожня розмітка, знаки тощо. На одній з ділянок траси, де був крутий поворот, ми замість одного знака, що вказує про це, поставили кілька, а також удосконалили дорожню розмітку. І вже через кілька місяців кількість жертв на цій ділянці траси зменшилася майже удвічі.

Також міжнародні експерти пропонують Україні розробити національну стратегію безпечного дорожнього руху й обіцяють з цим допомогти. Від України ж вимагається об’єднати зусилля усіх причетних до цієї проблеми: Міністерства внутрішніх справ, зокрема — його структурного підрозділу ДАІ, Міністерства освіти і науки, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства транспорту, а також громадські організації. І зробити це треба якнайшвидше, адже мова йде про людські життя.

Інна ФІЛІПЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: