Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Корейсько-українська «Кармен»

4 листопада, 2003 - 00:00

У п’ятницю київські меломани мали можливість оцінити майстерність оперних співаків із Республіки Корея. Солісти Сеульської оперної компанії «БеСеТо» взяли участь у виставі «Кармен» Ж. Бізе на сцені Національної опери України. «БеСеТо» — одна з понад ста оперних компаній, якi існують на сьогодні в Кореї. Трупу було створено в 1996 році. Головне завдання колективу: розвиток культурних зв’язків між Кореєю, Японією і Китаєм, тому назва компанії складається з перших складів назв столиць: Бе — Бейджін (Пекін), Се — Сеул, То — Токіо. Відносини з Україною розпочалися навесні цього року, коли Національний симфонічний оркестр України приїжджав до Сеула на гастролі. Наші майстри виконали «Чарівну флейту» Моцарта. Ініціатором нинішнього приїзду корейських артистів до нашої країни став Вахтанг Жорданія, який кілька років тому працював у Харкові.

Усі співаки «БеСеТо» свою вокальну школу вдосконалювали у вищих музичних навчальних закладах Європи та США, а нині виступають і викладають у себе на батьківщині. Можливо, вплинула коротка кліматична адаптація, оскільки в солістів Канг Хва Чжа (Кармен) та Бен Бенг Чола (Ескамільо) були помітні проблеми з голосом. А виконавцю партії Хозе — Пак Се Вонгу не вистачало артистичної розкутості. Зате справжнє задоволення публіці принесла На Кенг Хе (Мікаела), яка показала відмінну вокальну школу, продемонструвавши тонкі нюансування голосу. Слухачі гідно оцінили і майстерність Вахтанга Жорданія, який упевнено провів всю виставу, чуйно реагуючи на найменші проблеми, якi виникають у співаків.

«Входження» у західноєвропейську музичну класику в Кореї розпочалося після звільнення Кореї від японської окупації в 1945 році. Тільки тоді з’явилися перший симфонічний оркестр і театри європейського зразка. Всього за 50 років Республіка Корея зробила стрибок не тільки в економічному, а й у культурному розвитку. Протягом останніх років у країні спостерігається незвичайний сплеск цікавості до класичної музики. Створено безліч симфонічних оркестрів. У великих містах будують концертні зали й оперні театри, які вміщають кілька тисяч глядачів. Молодь їде навчатися до найпрестижніших навчальних закладів світу. І цілком реально, що незабаром Сеул стане одним із визнаних музичних центрів світу, а розвиток культурних відносин між нашими країнами може бути вельми цікавим і плідним.

Наталія КУЛЯЄВА, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: