Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

18 серпня, 2005 - 00:00

У Сорочинського ярмарку — своя монета

Учора відкрився Національний Сорочинський ярмарок-2005. У церемонії відкриття брав участь Президент України Віктор Ющенко. В своєму виступі він зазначив, що Сорочинський ярмарок «робить нас, українське суспільство, добрішими, веселішими, мудрішими», передає Інтерфакс-Україна. Крім того, він висловив задоволення тим, що сьогодні «у цьому святі беруть участь представники 18 країн, і це, безумовно, вже не національний, а міжнародний ярмарок». У церемонії відкриття ярмарку також беруть участь голова Національного банку Володимир Стельмах, міністр внутрішніх справ Юрій Луценко, міністр сільського господарства Олександр Барановський. Усі вони вдягнуті у вишиванки, тоді як представники керівництва Полтавської області — в костюмах і краватках. На церемонії відкриття торжища В. Стельмах подарував В. Ющенку, керівникам області і ярмарку монети, випущені Національним банком до цієї події. За словами В. Стельмаха, монети мають дати поштовх товарообігу на ярмарку. Щорічно в ньому беруть участь близько 1 тис. людей і понад 500 тис. відвідувачів. Цього року кількість підприємств і приватних підприємців, які подали заявки на участь, на 20% перевищує відповідні показники минулого року. Очікується, що ярмарок відвідають делегації Грузії, Молдови, Росії, Польщі, Бразилії, Німеччини, Естонії, Франції і США. Детальніше про те, як проходив цього року Сорочинський ярмарок — читайте репортаж наших кореспондентів у найближчих номерах «Дня».

Замки та фортеці в одній залі

У галереї Хмельницького художнього музею відкрилася виставка «Замки і фортеці України». Автор 22 робіт у цьому вернісажі — Лариса Корницька. Досконало опанувавши техніку «печворк», що виникла у ХVI столітті в Англії, майстриня «склала» з клаптиків тканини стародавні замки і фортифікаційні споруди. На полотнах — Кам’янець-Подільська і Хотинська фортеці, Кругла вежа в Чигирині, міські ворота в Сатанові. Ці історичні пам’ятки постають в ансамблях із культовими спорудами, палацами. Звісно ж — то погляд художниці на набуток народу. Отож, як кажуть відвідувачі на виставці, виникає непереборне бажання побачити споруди на власні очі. Для цього не завжди треба далеко їхати. Край багатий на пам’ятки архітектури, більшість із яких чекають на реставраторів. Цю серію робіт Лариса Корницька планує подарувати Меджибизькому історичному музею. Під фортечними стінами чотириметрової товщини в Меджибижі гарцював кінь Богдана Хмельницького. Звідси гетьман ішов на Пиляву, де здобув перемогу в битві з поляками, повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ, «День».

На Закарпатті зібралися ті, хто любить польоти

Упродовж трьох днів Карпати фестивалили екстремально. Йдеться про свято «Боржава флай-ін 2005». За словами однієї з організаторів Інни Михайленко, слово «fly-in» означає зліт. Зліт друзів, однодумців, екстремалів — тих, хто любить природу та польоти. Літали параплани, мотодельтаплани, парашути. Літали байкери — хлопці на велосипедах, для яких проскочити на своєму металевому другові над головами глядачів все одно, що для нас переступити невеличку калюжу. Карпати — зручне місце не лише для занять велосипедним спортом. Тут сприятливі погодні умови для стрибків із парашутом, польотів на мотодельтапланах. Цей фестиваль дав змогу побачити з висоти красу наших гір не тільки українцям, а й гостям інших країн: чехам, словакам, росіянам. Наступний фестиваль, за словами Інни Михайленко, заплановано провести в лютому. Його буде присвячено зимовим видам спорту, повідомляє Наталка ПОПОВИЧ, Ужгород.

Донецьке метро нарешті добудують

Учора уряд схвалив концепцію державної цільової програми будівництва й розвитку мережі метрополітену в Україні, яка передбачає державну підтримку роботи й розвитку цієї мережі, створення умов для запобігання техногенним загрозам на цьому виді транспорту, а також дає можливість своєчасно оновлювати рухомий склад, утримувати поїзди та споруди метро в належному стані. Планується виділити кошти на добудування незавершених об’єктів метрополітену у Харкові, Дніпропетровську й Донецьку. Це не лише подовжить лінії метро в цих містах, а й врятує від руйнування й підтоплення недобудовані линії, житлові й промислові будівлі над ними, сусідні території. Також у планах — введення в дію ділянки метро в Києві від станції «Либідська» до станції «Виставковий центр», придбання нових вагонів, заходи щодо посилення безпеки перевезень. Мінтранс пропонує з 2006-2007 року розпочати надання адресної допомоги громадянам, що мають право на пільговий проїзд у міському пасажирському транспорті загального користування. Для цього треба розробити й внести зміни в законодавство. Також міністерство пропонує підпорядкувати метрополітен в Харкові, Дніпропетровську й Донецьку місцевим держадміністраціям, щоб підвищити відповідальність місцевої влади за стан справ у метрополітенi. Мінтранс повідомляє, що протягом останніх років експлуатаційна діяльність метрополітенів була збитковою. У першому півріччі при зведених до мінімуму витратах збитки Київського, Дніпропетровського та Харківського метрополітену уже становили 41,6 млн. гривень.

Газета: 
Рубрика: