Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

20 лютого, 2003 - 00:00

Львів — без гарячої води. Але з «політикою»

Таких комунальних негараздів, які нині охопили місто, львівяни, здається, ніколи раніше не переживали. Скажімо, майже весь Львів сьогодні позбавлений гарячої води: із 1407 комунальних будинків її мають лише 17. Відсутність гарячої води керівництво «Львівтеплокомуненерго» мотивує, звісно, тим, що через незадовільну оплату львівянами за тепло підприємство не може розрахуватися з «Нафтогазом України». Більше того, рівень оплати за тепло в першій половині лютого знизився на 50 відсотків. Зрозуміло, міська влада знову ж таки звинувачує в цьому львівян. Водночас, мерія ніяк не хоче визнати, що здебільшого це є наслідком так званої теплової реформи, яка викликала активний супротив у більшості людей. Вони ніяк не можуть розібратися, хто як розрахував їм вартість теплового навантаження на їхні помешкання і за що вони мають платити. Правда заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства Ігор Базарник запевняє, що в наступному опалювальному сезоні подібних помилок в розрахунках за центральне опалення допущено не буде. А в березні, якщо вірити його словам, буде здійснено перерахунки в тих будинках, де були допущені помилки. «Після цього, – каже він, – за наступний місяць всі городяни платитимуть менше». Наразі ж гарячу воду львівяни матимуть лише у вихідні дні. А у тих із них, які через високі тарифи просто неспроможні платити за тепло, борги «вибивають» досить оригінальним способом: працівники комунальних служб відвідують квартири боржників разом із міліцією. Правда, не всі люди відкривають двері... А тим часом Комісія із демонополізації економіки Львівської облдержадміністрації не дозволила львівській міськраді збільшити на 47 відсотків тарифи на квартплату. До речі, обласна влада робить це вже в другий раз: наприкінці минулого року вона теж наклала табу на рішення мерії щодо збільшення у два рази тарифів на квартплату. Проте це не зупинило міське керівництво: зараз воно продовжує активно працювати над розробкою та економічним обгрунтуванням нових тарифів, які збираються подати в облдержадміністрацію до кінця лютого. Якщо ж остання все ж таки прийме стосовно них позитивне рішення, то квартплата у Львові може зрости вже у другому кварталі цього року.

Словом, нове міське керівництво, схоже, тільки тим і займається, що всі міські проблеми успішно перекладає на плечі простих городян. Вони, однак, не дуже й ремствують. Поза звичай галичани більше переймаються політикою, ніж прозою життя. Ось і зараз вони очікують візиту до Львова у найближчий час Юлії Тимошенко. До слова, остання з поміж небагатьох благословила на посаду міського голови Львова Любомира Буняка... Юрій КРІЛЬ , «День».

Скандальна виставка

Великим скандалом завершилася в Харкові виставка «Сад-город», що проходила в міському Палаці спорту. Відвідавши її, працівники обласної санітарно-епідеміологічної служби відкрили для себе принаймні два сюрпризи. За словами завідуючої лабораторією токсикології Харківської облСЕС, кандидата медичних наук Тетяни Черв’якової, виставка-продаж «Сад-город» відкрилася без погодження з органами державного санепіднагляду. Це була перша несподіванка. А друга була пов’язана з надзвичайною «активністю» бізнесу на ниві охорони садів та городів. Асортимент представлених препаратів свідчив, що приватна хімія іде семимильними кроками у незвідане. Наприклад, приватний підприємець iз Харкова пропонувала заборонені для боротьби з колорадським жуком пестициди «Регент-80%», «Арцерид», «Днок» та загадковий «Арвалін». Її колега з Дніпропетровщини, теж приватний підприємець, також «радував» городників «Регентом-80%». А одне з харківських підприємств намагалося здивувати відвідувачів виставки- продажу невідомим препаратом «акторал», про призначення якого не знають навіть агрономи. Після термінового втручання фахівців облСЕС та Фрунзенської райСЕС торгівля цими препаратами була заборонена, до «експериментаторів» вжиті заходи адміністративного впливу. А там і виставка закрилася. Михайло БІДЕНКО , Харків.

Хмельниччина кинула виклик голландським дояркам

Учора доярки СТОВ «Козацька долина» с. Вихрівка Дунаєвецького району на Хмельниччині одержали по 18,3 кілограма молока від кожної iз 350 корів. «Небувалого о цій зимовій порі результату вони добилися завдяки дбайливому догляду, ситій годівлі худоби і належній селекційній роботі», – повідомив для «Дня» про «складові трудового успіху» голова райдержадміністрації Юрій Кучерявий. Ще більше, ніж у середньому по сільгосптовариству, надоїли «правофлангові змагання Наталія Козловська, дві Оксани – Яворська і Кузяк». Юрій Кучерявий складає прогноз, що у 2003 році доярки «Козацької долини» надоять від кожної корови по сім тонн молока, що буде на 426 кілограмів більше, ніж торік. «На досягнутому не зупиняться, аж поки не переженуть своїх колег із далекої Голландії, які, як відомо, досягають найвищої у світі продуктивності корів», – продовжив голова райдержадміністрації. Місцева влада обіцяє їм у цьому всіляке сприяння: «Вишукується можливість для організації поїздки кращих вихрівських доярок і фахівців до країни великого молока – Голландії. Хай подивляться, що там у ясла худобі кладуть, як доглядають». На далеку поїздку заробили: за 2002 рік від виробництва цього продукту одержали 222,3 тисячі гривень чистого прибутку. До речі, цей прибуток дорівнює річному фондові оплати праці в сільгосптоваристів. Що ж до можливості для краю практичного повторення досвіду СТОВ «Козацька долина», то в Головному управлінні сільського господарства і продовольства Хмельницької облдержадміністрації виявили нерозуміння цього гострого питання. «Середньостатистична» хмельницька корова торік дала лише третину від того, що вихрівська. Область «надоїла» збитки, молочне стадо зменшилося на 17,7 тисячі голів. Є такі села, де вирізали корів, а доярок «знищено, як клас», повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ, «День».

Харківське метро стало довшим

Вчора харківські метробудівники здійснили стикування діючого шляху з пусковою дільницею третьої, Олексіївської, лінії метро, що будується. Рейки для цієї 5-кілометрової дільниці виготовлені під спеціальне замовлення на заводі «Азовсталь». Уже вночі з’єднаними коліями пішли товарні потяги з будівельними матеріалами.

Значну частку обладнання постачають російські підприємства. В рамках укладеної торік угоди про співпрацю Харківської і Московської областей митищинський завод «Метровагонмаш» поставить для Олексіївської лінії двадцять п’ять вагонів. Цікаво, що на оплату їх буде використано 50 мільйонів гривень, виділених iз цією метою Міністерством транспорту України («Укрзалізницею» та насамперед, Південною залізницею). Нині відпрацьовується механізм поставки вагонів. Як повідомив начальник Харківського метрополітену Михайло Пилипчик, дуже «спокусливо» виглядає варіант одержання їх у машинокомплектах. Тобто поставляються набори деталів та вузлів, а складають їх «під ключ» у Харкові, на тутешньому вагоноремонтному заводі. Це б значно зменшило б вартість робіт, забезпечило б додаткові робочі місця і податкові надходження до місцевого бюджету. Зупинка – за згодою російських постачальників.

Зараз шістдесят договорів пов’язують харківських метробудівників з підприємствами-постачальниками України і країн СНД. Цю цифру оприлюднив на прес-конференції в тунелі метрополітену на місці стикування колій голова Харківської облдержадміністрації Євген Кушнарьов. Михайло БІДЕНКО, Харків.

Газета: 
Рубрика: