Потреби армії «частково» враховані
Міністр оборони України Володимир Шкідченко називає бюджет 2003 року «одним iз найважливіших документів», який має ухвалити Верховна Рада для Збройних сил. Про це він заявив учора після закінчення урочистостей, що відбулися в Національній академії оборони України у зв’язку з черговим випуском генералів і офіцерів, які закінчили навчання на факультеті підготовки оперативно-стратегічного рівня. За словами міністра, під час узгодження бюджетної резолюції Міноборони надавало свої пропозиції, «які були частково враховані», повідомляє Інтерфакс-Україна. «Цей рік має свою особливість: ви йдете у війська, коли Президент прийняв рішення щодо реформування Збройних сил», — підкреслив міністр у зверненні до випускників академії. Випуск нинішнього року — 71 генерал і офіцер, двоє з яких закінчили факультет із «золотою» медаллю із занесенням на дошку пошани академії. Серед них — генерал-майор Сергій Бессараб, який отримав від посла Великої Британії Роланда Сміта перехідний почесний меч від королеви Єлизавети II.
Місце автовокзалу змінити не можна?
Громадська комісія з питань транспорту та зв’язку комітету самоврядування Голосіївського району Києва звернулася до Міністерства з надзвичайних ситуацій України з пропозицією виробити спільно з владою міста та українським транспортним відомством план оперативних дій щодо передислокації столичного Центрального автовокзалу на Московській площі, що перебуває, як вони стверджують, у гостроаварійному стані. Як випливає з переданого агентству Інтерфакс-Україна тексту документа, у зв’язки з непроведенням капітальних ремонтних робіт автовокзалу впродовж 40 років, його нинішній стан представляє щоденну небезпеку для тисяч людських життiв. Комісія вважає неприпустимим початок запланованої міською владою на кінець року генеральної реконструкції Московської площі, прокладання тунелів метро та спорудження станцій метрополітену без попередньої ліквідації аварійної будівлі.
Як оперативне рішення жителі міста пропонують терміново передислокувати автовокзал на автостанцію «Видубичі», розташовану поблизу однойменної станції метро та великої залізничної станції. Офіційний дозвіл на передислокацію отримано від Голосіївської райадміністрації, зазначається в документі.
Тим часом, виїзне засідання МінНС, що відбулося у вівторок, не підтвердило висновків громадської комісії й визнало об’єкт придатним до подальшої експлуатації, повідомили агентству в керівництві автовокзалу.
Не вистачає таланту — конфліктуй
Дирекція невинна — такий вердикт винесла спеціальна комісія Міністерства культури і мистецтв України, котра протягом минулого тижня перевіряла фінансово-господарську діяльність керівництва Львівського оперного театру імені Соломії Крушельницької.
Нагадаємо, свого часу тут виник конфлікт між адміністрацією театру та деякими представниками творчого колективу: останні звинувачували першу в фінансових зловживаннях, через що постійно не виплачується мізерна зарплата. Дійшло до того, що 11 квітня артисти відмовилися вийти на сцену і вистава не відбулася. Такого львівська опера ніколи не знала.
Тим часом незадоволені працівники театру звернулися зі скаргою на своє керівництво до депутатів Верховної Ради, Кабінету Міністрів та Президента. Тож театр на значний час опинився в облозі різноманітних комісій з перевiрок і під пильним оком засобів масової інформації.
«Гадаю, міністерська комісія поставила в цій неприємній історії крапку», — говорить директор театру Тадей Едер. Він переконаний, що конфлікт у театрі спровокували кілька акторів, які не могли реалізуватися в колективі через відсутність таланту і здібностей. «Але жодного рішення стосовно них особисто не прийматиму, — каже він. — Це питання найближчим часом винесемо на обговорення Художньої ради, і нехай люди самі дадуть оцінку того, що в нас відбулося». Iнформацiю пiдготував Юрій КРІЛЬ, «День».
Офіційно — мінімум, в конвертах — більше буде
Учора стало відомо, що середньомісячна зарплатня за травень у Хмельницькому склала 364 гривні. «Вперше в історії міста зарплатня перевищила мінімальний прожитковий мінімум», — заявив для «Дня», наче про сенсацію, заступник міського голови Петро Гнатюк. Він вважає, що рівень добробуту городян ще вищий, ніж «показаний» статистиками: «Багато працюючих одержують зарплатню у конвертах». Цю тіньову тенденцію вгадує з того, що «товарообіг у місті разів у десять перевищує офіційний фонд зарплатні, що одержують дорогі послуги». Мовляв, Хмельницький — місто заможних людей. «На ринках зайнято до 30 тисяч громадян 260-тисячного міста. Відсотків 60 краму на ринках — місцевого виробництва: з «підпілля» виходять цехи фабрики, обладнані найновітнішими машинами». Отож на багатих людей обласного центру скоса поглядають «незаможники» з місць. Облуправління статистики інформує, що у краї «середньомісячна зарплатня за травень склала лише 251,02 гривні». До мінімального прожиткового мінімуму в райцентрах ще дуже далеко. Одначе це ще не означає, що все, що нараховано, тут- таки видано на руки: «Заборгованість із зарплатні у краї становить 69511,6 тисячі гривень», повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ, «День».
Українські автобуси виготовлятимуться в Росії
Львівські автобуси, яких за останні роки значно поменшало на дорогах СНД, незабаром виготовлятимуть в Калінінградській області. Про це домовлено в місті Гусєв, куди львівські автобусобудівники їздили на переговори про співпрацю, повідомляє Юрій КРІЛЬ, «День». Дійсно, Росія, яка є основним ринком збуту українських автобусів, вельми зацікавлена у партнерських вiдносинах із ЛАЗом. Бо подібні машини виробництва Польщі, Чехії чи Угорщини коштують значно дорожче, ніж львівські. Проте Росія вирішила ще більше здешевити для себе продукцію ЛАЗу, передусім, за рахунок мита. Тепер ЛАЗ постачатиме в Калініградську область окремо кузови та інші комплектуючі, а там їх збиратимуть докупи. Однак чи не означає це, що на самому ЛАЗі значно скоротять випуск машин? Тут вважають, що одне другому не заважає і експорт комплектуючих в Росію надзвичайно вигідна для заводу справа. Більше того, нові власники підприємства (російський концерн «Сибирский алюминий») має дуже серйозні наміри щодо подальшого розвитку і удосконалення виробництва. І грошей для цього діла не жаліють: найближчим часом ЛАЗ отримає 10 млн. доларів США.