Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

29 жовтня, 1998 - 00:00

Ядерна зброя й Україна: чим далі — тим спокійніше

Україна не могла б утримувати в себе ядерну зброю з огляду
на міжнародні зобов'язання та технічні умови. Так заявив учора секретар
РНБО Володимир Горбулін з огляду на закиди комуністів у парламенті про
те, що з країни безпідставно були вивезені всі ядерні боєприпаси, а нині
нераціонально знищуються засоби їхньої доставки. Терміни безпечного зберігання
тактичної ядерної зброї добігали кінця вже 1998 року. З 1271 стратегічного
ядерного блоку вже 1994 року 51 відсоток були небезпечними. Потужність
кожного блоку — 0,36 мегатонни, у той час як руйнування Хіросіми спричинила
бомба потужністю лише у 0,02 мегатонни. З 46 стратегічних ракет СС-24,
які є найсучаснішими в ядерній спадщині країни, майже у половини гарантійні
терміни використання вичерпуються вже цього року, у 17 — наступного і у
решти 10 — вже 2000 року. Нині Україна разом із США та Росією зайнята розробкою
технології утилізації твердого палива цих ракет — а це по 100 тонн у кожній,
повідомляє кор. «Дня» Сергій ЗГУРЕЦЬ.

За страховкою не звернувся жоден із родичів загиблих
в авіакатастрофі

Страхові відшкодування в розмірі $20 тисяч готова виплатити
авіакомпанія «Аеросвіт» родичам українських громадян, якi загинули в авіакатастрофі
під грецькими Салонiками торік у грудні. Для отримання грошей родичам загиблих
необхідно звернутися в уповноважену авіакомпанією юридичну фірму «Бондар
& Бондар» і надати документи, які підтверджують право на майно загиблого.
Виплати виконує компанія «Аеросвіт» спільно зі своїм українським страхувальником
«Першою міжнародною страховою групою» і західними перестрахувальними компаніями.
Після виплат страхового покриття авіакомпанія пред'явить регресний позов
про відшкодування своїх збитків Львівському державному авіапідприємству,
яке Вищий арбітражний суд визнав «експлуатантом і фактичним перевізником».
Генеральний директор компанії «Аеросвіт» Леонід Погребняк учора в телефонній
розмові повідомив кореспондента Руслану ПІСОЦЬКУ, що досі ніхто з родичів
загиблих за страховою допомогою не звернувся.

У Білгород-Дністровській фортеці розпочалися зйомки
фільму «Петро Сагайдачний»

Зйомки хронікально-документального фільму «Петро Сагайдачний»
почав на території середньовічної Білгород-Дністровської фортеці колектив
кінематографістів, очолюваний відомим поетом і режисером Миколою Вінграновським.
«Петро Сагайдачний» — п'ятий із сорока чотирьох фільмів задуманої мною
документальної кіносерії «Чотирнадцять столиць України», — сказав у інтерв'ю
«Дневі» М. Вінграновський. — Зроблено вже «Галич Данила Галицького», «Чигирин
Богдана Хмельницького», «Батурин Івана Мазепи» й «Щоденник Олександра Довженка:
1941-45 роки». За словами М. Вінграновського, «головна ідея картини — показати
глядачеві Сагайдачного-державника, який прагнув повернути своєму народові
надбання, створені за часів Київської Русі. Успішні походи запорожців на
Трапезунд, Кафу, Костянтинополь під проводом геніального полководця — лише
тло, на якому розгортається дія фільму». До речі, найбільші труднощі перед
зйомочною групою виникли при відтворенні боїв за середньовічну кримську
фортецю Кафу, контури якої лише вгадуються за рештками зруйнованих кам'яних
мурів, повідомляє кореспондент «Дня» Михайло АКСАНЮК.

Сумнівна перспектива луганського трамвая

У луганського трамвая з'явилася маленька надія. Її визначила
приймальна комісія, яка розглянула трамвайний вагон ЛТ-10, виготовлений
компанією «Луганськтепловоз» з урахуванням усіх раніше висловлених зауважень.
Комісія відзначила значне поліпшення зовнішнього вигляду трамвайного вагона
й рекомендувала його для серійного виробництва. Прилади й устаткування
випускають заводи-суміжники — харківський «Електротяжмаш» і запорізький
завод електроапаратури, повідомляє кореспондент «Дня» Алла АНТИПОВА. Після
виготовлення установочної партії — 75 трамвайних вагонів з'явиться можливість
переходу до серійного випуску. Зокрема з метою погашення постачання російського
газу в Україну в міжурядовому порядку планується постачання вагонів у Росію.
З одного боку це відкриває дорогу серійному виробництву. Та водночас відсутність
фінансування ставить перспективу під сумнів. На державне замовлення України
компанії годі й розраховувати, а відтак — і на інвестування. Залишається
надія на місцеві власті міст, де курсують трамваї. Можливо, тепловозобудівники
з ними домовляться?

Чорне стане білим — аби гроші

Президентський указ про поліпшення інформування населення
органи виконавчої вертикалі на місцях сприйняли як сигнал до початку передвиборної
президентської кампанії. І негайно взялися розробляти заходи «на виконання».
Зокрема, голова Волинської облдержадміністрації Борис Клімчук оголосив
про свої регулярні прес-конференції та «прямі телефонні лінії», зобов'язавши
до цього також міських голів та керівників райдержадміністрацій. Їм, окрім
того, поставлено вимогу створити оперативні лекторсько-пропагандистські
групи — на зразок тих, що колись діяли при райкомах партії. Вони мають
відповідно роз'яснювати масам проблемні моменти «курсу реформ». У пропагандистську
кампанію включилася й преса. Методи — відомі з радянських часів. Один із
них — виявити «громадську думку» про ймовірних кандидатів на президентське
крісло. І який же мудрий та далекоглядний, за свідченням цих ЗМІ, наш народ:
він уже зараз віддає перевагу нинішньому Президентові Леонідові Кучмі!
«Кінцевий результат президентської кампанії залежатиме від двох чинників
— реально діючих структур і фінансів, — висловив кореспондентові «Дня»
свою думку народний депутат України від Луцька Олександр Свирида. — Фінанси,
зокрема, можуть прислужитися в тому, що з білого буде зроблено чорне, а
з чорного — біле». З народним депутатом не можна не погодитися. Цей процес
уже йде, вважає кореспондент «Дня» Олег ПОТУРАЙ.

№207 29.10.98 «День»

При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»

Ядерна зброя й Україна: чим далі — тим спокійніше

Україна не могла б утримувати в себе ядерну зброю з огляду
на міжнародні зобов'язання та технічні умови. Так заявив учора секретар
РНБО Володимир Горбулін з огляду на закиди комуністів у парламенті про
те, що з країни безпідставно були вивезені всі ядерні боєприпаси, а нині
нераціонально знищуються засоби їхньої доставки. Терміни безпечного зберігання
тактичної ядерної зброї добігали кінця вже 1998 року. З 1271 стратегічного
ядерного блоку вже 1994 року 51 відсоток були небезпечними. Потужність
кожного блоку — 0,36 мегатонни, у той час як руйнування Хіросіми спричинила
бомба потужністю лише у 0,02 мегатонни. З 46 стратегічних ракет СС-24,
які є найсучаснішими в ядерній спадщині країни, майже у половини гарантійні
терміни використання вичерпуються вже цього року, у 17 — наступного і у
решти 10 — вже 2000 року. Нині Україна разом із США та Росією зайнята розробкою
технології утилізації твердого палива цих ракет — а це по 100 тонн у кожній,
повідомляє кор. «Дня» Сергій ЗГУРЕЦЬ.

За страховкою не звернувся жоден із родичів загиблих
в авіакатастрофі

Страхові відшкодування в розмірі $20 тисяч готова виплатити
авіакомпанія «Аеросвіт» родичам українських громадян, якi загинули в авіакатастрофі
під грецькими Салонiками торік у грудні. Для отримання грошей родичам загиблих
необхідно звернутися в уповноважену авіакомпанією юридичну фірму «Бондар
& Бондар» і надати документи, які підтверджують право на майно загиблого.
Виплати виконує компанія «Аеросвіт» спільно зі своїм українським страхувальником
«Першою міжнародною страховою групою» і західними перестрахувальними компаніями.
Після виплат страхового покриття авіакомпанія пред'явить регресний позов
про відшкодування своїх збитків Львівському державному авіапідприємству,
яке Вищий арбітражний суд визнав «експлуатантом і фактичним перевізником».
Генеральний директор компанії «Аеросвіт» Леонід Погребняк учора в телефонній
розмові повідомив кореспондента Руслану ПІСОЦЬКУ, що досі ніхто з родичів
загиблих за страховою допомогою не звернувся.

У Білгород-Дністровській фортеці розпочалися зйомки
фільму «Петро Сагайдачний»

Зйомки хронікально-документального фільму «Петро Сагайдачний»
почав на території середньовічної Білгород-Дністровської фортеці колектив
кінематографістів, очолюваний відомим поетом і режисером Миколою Вінграновським.
«Петро Сагайдачний» — п'ятий із сорока чотирьох фільмів задуманої мною
документальної кіносерії «Чотирнадцять столиць України», — сказав у інтерв'ю
«Дневі» М. Вінграновський. — Зроблено вже «Галич Данила Галицького», «Чигирин
Богдана Хмельницького», «Батурин Івана Мазепи» й «Щоденник Олександра Довженка:
1941-45 роки». За словами М. Вінграновського, «головна ідея картини — показати
глядачеві Сагайдачного-державника, який прагнув повернути своєму народові
надбання, створені за часів Київської Русі. Успішні походи запорожців на
Трапезунд, Кафу, Костянтинополь під проводом геніального полководця — лише
тло, на якому розгортається дія фільму». До речі, найбільші труднощі перед
зйомочною групою виникли при відтворенні боїв за середньовічну кримську
фортецю Кафу, контури якої лише вгадуються за рештками зруйнованих кам'яних
мурів, повідомляє кореспондент «Дня» Михайло АКСАНЮК.

Сумнівна перспектива луганського трамвая

У луганського трамвая з'явилася маленька надія. Її визначила
приймальна комісія, яка розглянула трамвайний вагон ЛТ-10, виготовлений
компанією «Луганськтепловоз» з урахуванням усіх раніше висловлених зауважень.
Комісія відзначила значне поліпшення зовнішнього вигляду трамвайного вагона
й рекомендувала його для серійного виробництва. Прилади й устаткування
випускають заводи-суміжники — харківський «Електротяжмаш» і запорізький
завод електроапаратури, повідомляє кореспондент «Дня» Алла АНТИПОВА. Після
виготовлення установочної партії — 75 трамвайних вагонів з'явиться можливість
переходу до серійного випуску. Зокрема з метою погашення постачання російського
газу в Україну в міжурядовому порядку планується постачання вагонів у Росію.
З одного боку це відкриває дорогу серійному виробництву. Та водночас відсутність
фінансування ставить перспективу під сумнів. На державне замовлення України
компанії годі й розраховувати, а відтак — і на інвестування. Залишається
надія на місцеві власті міст, де курсують трамваї. Можливо, тепловозобудівники
з ними домовляться?

Чорне стане білим — аби гроші

Президентський указ про поліпшення інформування населення
органи виконавчої вертикалі на місцях сприйняли як сигнал до початку передвиборної
президентської кампанії. І негайно взялися розробляти заходи «на виконання».
Зокрема, голова Волинської облдержадміністрації Борис Клімчук оголосив
про свої регулярні прес-конференції та «прямі телефонні лінії», зобов'язавши
до цього також міських голів та керівників райдержадміністрацій. Їм, окрім
того, поставлено вимогу створити оперативні лекторсько-пропагандистські
групи — на зразок тих, що колись діяли при райкомах партії. Вони мають
відповідно роз'яснювати масам проблемні моменти «курсу реформ». У пропагандистську
кампанію включилася й преса. Методи — відомі з радянських часів. Один із
них — виявити «громадську думку» про ймовірних кандидатів на президентське
крісло. І який же мудрий та далекоглядний, за свідченням цих ЗМІ, наш народ:
він уже зараз віддає перевагу нинішньому Президентові Леонідові Кучмі!
«Кінцевий результат президентської кампанії залежатиме від двох чинників
— реально діючих структур і фінансів, — висловив кореспондентові «Дня»
свою думку народний депутат України від Луцька Олександр Свирида. — Фінанси,
зокрема, можуть прислужитися в тому, що з білого буде зроблено чорне, а
з чорного — біле». З народним депутатом не можна не погодитися. Цей процес
уже йде, вважає кореспондент «Дня» Олег ПОТУРАЙ.

№207 29.10.98 «День»

При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»

Газета: 
Рубрика: