Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Краще ходити пішки?

У Дніпропетровську суперечка про борги закінчилася аварією
1 червня, 2010 - 00:00
ФОТО З САЙТУ LB.UA

У місті зійшов із рейок трамвай найдовшого й найпожвавленішого в місті першого маршруту. Ця подія для останніх років майже рядова, коли б не одне «але» — в результаті удару трамвая в дерево постраждало 17 осіб, у тому числі п’ятеро дітей. Серед постраждалих і 23-річний водій трамвая, який отримав струс мозку й травму спини. Пізніше в обласній лікарні ім. Мечникова померла 69-річна жінка. Її привезли з переломом трьох ребер, і здавалося, що стан постраждалої не викликає побоювань. Проте вночі їй стало погано й вона померла від сердечної недостатності. Тепер у причині смерті розбираються колишні колеги, оскільки загибла працювала в медичній академії. Примітно, що на тій самій ділянці трамвай першого маршруту сходив із рейок усього лише півроку тому. За словами працівників ДАІ, причиною аварії могла стати повна зношеність колії, адже ця ділянка маршруту капітально не ремонтувалася понад два десятиліття — з 1988 року. Час від часу там проводилися лише роботи «за заявками». Цікаво, що після аварії на її місці з’явилися нові рейки.

Представники місцевої влади коментують сумний випадок на вулиці Севастопольській дуже скупо. «Інколи на різних ділянках, — визнала начальник управління транспорту Дніпропетровської міськради Ірина Прилипа, — стаються сходження, але вони кваліфікуються по-різному. Такий випадок — перший». У міськраді закликають пресу надмірно не драматизувати події, хоча напередодні аварії працівники міського електротранспорту двічі пікетували мерію, вимагаючи виплати п’ятимісячну заборгованість із заробітної плати. Тоді голова профкому КП «Дніпропетровський електротранспорт» Олексій Міщенко, розповідаючи про ситуацію, що склалася, й велике безгрішшя, попередив: «Ми зараз не можемо надати гарантії безпечного перевезення пасажирів, адже люди виснажені, вони голодують. Це може викликати тяжкі наслідки». Конфлікт із міською владою зайшов так далеко, що транспортники пішли на безпрецедентний крок. Вони попросили районного прокурора подати до суду позов про стягнення з міськради заборгованості за перевезення пільгових пасажирів — 158 млн. гривень. У самих транспортників, як вони пояснюють, немає грошей навіть на те, аби сплатити судове мито. Заходи у відповідь із боку міської влади не забарилися — на комунальному підприємстві призначений фінансовий аудит. Самі транспортники щодо цього особливо не хвилюються, оскільки «оптимізувати» на їхньому підприємстві нічого — штат скорочений до межі, а в багатьох депо гуляє вітер. Для того, щоб підприємство залишалося на плаву, депутати вирішили позбутися його зайвого майна. За їхнім рішенням, із молотка будуть продані база й профілакторій. Крім того, вирішено здати в оренду приватникам підвісну канатну дорогу, що возила городян на пляж. Зараз її технічний стан теж вселяє серйозні побоювання й вже кілька років вона не працює. На виручені від продажу нерухомості кошти передбачається купити за кордоном старі трамваї. Власний рухомий склад перебуває в ще сумнішому стані. Тож, міська влада намагається дати можливість транспортникам самим заробляти собі гроші.

Вадим РИЖКОВ, «День», Дніпропетровськ
Газета: 
Рубрика: