Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Курс — на Шацькі озера

У столиці стартувало семиденне змагання позашляховиків «Україна Трофі». Організатори запевняють — учасники пам’ятають про екологічну відповідальність
3 липня, 2012 - 00:00
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Міжнародний трофі-марафон відбувається вже вдруге. Це змагання з подолання бездоріжжя, у якому беруть участь позашляховики, квадроцикли і мотоцикли. Завданням екіпажів є не лише подолати складний маршрут за певний проміжок часу, а й виконати низку завдань на кожному з етапів: знайти і «взяти» 15 контрольних точок.

Цього року маршрут «Україна Трофі» пролягає поряд із трьома заповідниками: Поліським, Рівненським і Шацьким. Стартувавши 1 липня на майдані Незалежності у Києві, марафон фінішує 7 липня у Шацьку. «Старт «Україна Трофі-2012» достатньо символічний, — зазначає президент Автомобільної федерації України Богдан Новицький. — Гонка починається в заключний день головного свята Європи цього року. Але спортивне свято в нашій країні не закінчується. Проведення Євро-2012 в Україні вкотре підтвердило, що спорт — це велика єднальна сила. І це стосується не лише футболу».

Організатори розповідають, що однією з цілей марафону є пропаганда внутрішнього туризму. Саме тому зупинками на шляху трофі-рейду обрали привабливі туристичні об’єкти — стародавнє волинське місто Овруч, історичний Олевськ, смт Зарічне, відоме найдовшою в Європі чинною вузькоколійкою, та «золотий фонд» Шацького національного природного парку — місто Шацьк. Всього ж учасники, а це 145 екіпажів з України, Росії, Білорусі, США, Німеччини, Лівану, Бельгії та Ірландії, подолають понад 1300 кілометрів.

Звичайно, у цьому змаганні питання екологічної відповідальності має бути одним з пріоритетних у ціннісній шкалі учасників марафону, адже 145 одиниць транспорту можуть завдати відчутних проблем місцевості, через яку пролягає маршрут. Втім, організатори запевняють — марафон спробували зробити максимально безпечним для природи. Наприклад, під час змагань суворо заборонено мити транспортний засіб у будь-яких водоймах, а всі учасники повинні використовувати спеціальний захист для кори дерев під час використання тросів. Якщо автомобіль вимагає ремонту, учасники повинні використовувати спеціальні килимки, щоб уникнути пролиття бензину, масла тощо.

Напередодні старту змагань директор Шацького національного парку Петро Юрчук був спокійним. Як і торік, зазначив він, територію Шацького району, де на березі озера Світязь і має фінішувати чемпіонат «Україна Трофі-2012», всюдиходи долають по дорогах загального користування. І це всього 4-5 кілометрів. За кілька днів до старту Петро Юрчук ще не мав на руках маршруту, але запевнив «День», що довіряє організаторам, які, за його словами, не збираються вносити ніяких змін у минулорічну трасу трофі-рейду. Крім того, учасники змагань сплачують спеціальний екологічний внесок. А торік, розповідає директор, переможці чемпіонату України з трофі-рейдів свій виграш передали дирекції Шацького національного парку. За ці гроші придбали два потужні мотори для човнів, на яких контролюють водні плеса парку від браконьєрів.

Утім, говорять екологи, немає такого куточка природи, якому б не нашкодили подібні змагання. І тут головне — у вирі спортивного азарту не забути задекларовані на старті наміри не нашкодити природі та бути екологічно відповідальними.

Наталія МАЛІМОН, «День», Луцьк; Анна ЖУРБА, Літня школа журналістики «Дня»
Газета: 
Рубрика: