Ажіотаж підігрівався, певна річ, ще й живою присутністю на Мострі-58 таких зірок екрана, як Джонні Депп, Ніколь Кідман, Наталі Грехем, легендарних Жанни Моро та Пітера Фонди, славнозвісних режисерів — Бернардо Бертолуччі, Еріка Ромера («Золотий лев» за досягнення в кінематографі), Вернера Герцога, Горана Паскалевича. Власне, це часом надто жорстке змагання розгорнулося переважно між менш відомими обдаруваннями.
Безперечними фаворитами, принаймні в очах багатьох критиків та журналістів, представлялися корейський фільм «Адреса невідома» (режисер — Кім Кі-Дук), «Як Гаррі став деревом» (Паскалевича), «Собачі дні» (Ульріх Зайдель, Австрія) і «Таємне голосування» (іранця Бабака Паямі). Дві останні роботи одержали значні нагороди: «Собачі дні» — гран-прі журі, а Паямі назвали кращим режисером фестивалю. Загалом серед призерів кількісно переважали європейці. «Малим левом» у конкурсі короткометражок було вшановано гомоеротичну новелу німця Яна Крюгера «Просунутi дiтлахи». Премією імені Луїджі де Лаурентіса за кращий дебют — $100000 плюс 20000 метрів кіноплівки «Кодак» — ощасливили Яна Цвітковіца зi Словенії за його фільм — сімейну катастрофу під назвою «Хліб та молоко». В паралельному конкурсі «Кіно сьогоднішнього дня» спеціальні призи дісталися дуже цікаво зробленим «Морській їжі» (Жу Вен, Гонконг) та «Глибокому вдиху» (Дам’єн Одул, Франція; також приз ФІПРЕССІ). А лідерство в «Cinema del presente» належить «Тайм-ауту» (Лорен Канті, Франція).
Акторські лаври поділили порівну між собою Старий і Новий світ. Премію імені Марчелло Мастрояні для молодих виконавців присуджено привабливим Гаелю Берналю та Дієго Луні, які знялися в ролях 17-річних урвиголов у мексиканському «Твоя мама хороша». Кубок Волпі — кращим актору і акторці — одержали виконавці головних ролей у фільмі Джузеппе Піччоні «Свiтло очей моїх» Луїджі Ло Кассіо і Сандра Чеччареллі. Щодо сценарної майстерності переміг Алонсо Гуарон «Твоя мама хороша». І, зрештою, головний вердикт, що викликав дуже неоднозначну реакцію фестивальних завсідників: «Золотий лев» — «Весіллю в сезон мусонів» (режисер — Міра Наїр, Індія). Двогодинна сімейна сага, за всієї поваги до талантів її авторів, видається позбавленою будь-яких прозрінь, як художніх, так і етичних. Створене з явним розрахунком на визнання в Західній півкулі, «Весілля в сезон мусонів», по суті, подібне до яскравої, оснащеної помірним національним колоритом іграшки на кшталт тих, які охоче розкуповуються заїжджими буржуа на блошиних ринках. А втім, цьому фільму, відтепер осяяному блиском венеціанського золота, напевно забезпечено щасливу долю в прокаті як на батьківщині, так і далеко за її межами.
Всього ж на долю двох десятків фільмів з рук різноманітних журі та приватних засновників дісталося 25 призів різних категорій.
Докладніше про Венеціанський кінофестиваль читайте в найближчих числах.