Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Льотчики помирають у польоті

25 липня, 1997 - 00:00

Сьогодні в Києві має пройти рада директорів державної авіакомпанії "Авіалінії України". На неї налаштований "пробитися" президент профспілки "Асоціація льотного складу" (ПАЛС) цивільної авіації України Валентин Рвачов. За його словами, в Україні останнім часом зареєстровано випадки, коли льотчики помирали від серцевих нападів просто в польоті.

Загалом, за медичними, а найбільше за психофізіологічними параметрами, льотний склад вітчизняної цивільної авіації дуже подався. "День" писав про акцію протесту льотчиків Київського авіазагону, котрі, діючи відповідно до льотного кодексу, відмовилися вилітати натщесерце і з розхитаною нервовою системою й цим наражати на небезпеку життя пасажирів. Київське авіапідприємство не виплачує зарплату вже чотири місяці. Декотрі льотчики, хто молодший, аби вижити, вночі підробляють охоронцями комерційних кіосків. А вранці, не відпочивши, вилітають.

- За останні два з половиною місяці лише в "Борисполі" померло 5 льотчиків, - повідомив нашу газету віце-президент ПАЛС Анатолій Попов. - Не витримало серце в, здавалося, повних сил пілотів і штурманів. Нагла смерть жодного з них не забрала з лікарняного ліжка - більшість померли вже після польоту, а один - безпосередньо перед ним.

Кореспондент "Дня" був свідком зустрічі ради ПАЛС і керівників новоствореної державної адміністрації авіатранспорту в особі першого заступника голови Сергія Лук'янова й заступника з питань безпеки польотів Віктора Швеця й переконався: останні не вельми схильні перейматися проблемами льотного складу. Навіть на пряме запитання: "З яких коштів збираєтеся виплачувати заборгованість із зарплати?" - вони не спромоглися відповісти хоча б приблизно. Щоправда, твердо пообіцяли "поговорити" з керівниками авіапідприємств, котрі переслідують "інакомислячих" льотчиків.

Організатор акції протесту в аеропорту "Київ" Ігор Куликовський заявив, що днями командир авіазагону викликав його до себе й пообіцяв: "Я тобі так зроблю, що до кінця життя проклинатимеш". За словами льотчиків, їх поодинці викликають до начальства й погрожують. А найбільш "неблагонадійних" не допускають до польотів.

Підготовка висококласного льотчика цивільної авіації коштує державі близько $5 млн. Бортове харчування льотчикам на маршруті Київ - Москва коштує $7,80, назад - $4,50. За рейс в обидва кінці пілот заробляє... 2 грн. 60 коп. Зрозуміло, що залишаються найвідданіші небу. Чи надовго їх стане? До речі, у США свого часу також ігнорували проблеми льотного складу, внаслідок чого невдовзі мали кадрові труднощі та збирали льотчиків зі всього світу.

Сергій ПЕТРИК, "День"
Газета: 
Рубрика: