Після тривалої перерви, скасування вистав через карантин, нарешті, запрацювала Національна опера України, а каси театру атакували глядачі, які скучили за видовищами. Балет «Лускунчик» — один із найулюбленіших публікою різного віку, і скучили не тільки глядачі, але й актори. Репетиційний процес, звичайно, не припинявся, але вистава на публіці — це зовсім інше. Оркестр під керівництвом диригента Алліна Власенка виконував геніальну музику Петра Чайковського особливо чуттєво, доносячи всі відтінки казковості, піднесеності, таємничості та святковості.
Та оскільки нині в Японії проходять великі гастролі киян, які триватимуть до 26 грудня, то на рідній сцені виступала молодь театру. Так, партію Клари виконала Катерина Ханюкова — недавня випускниця Київського хореографічного училища, лауреат 1-ї премії Конкурсу ім. Сержа Лифаря і другої срібної медалі на конкурсі «Молодий балет світу». Ця талановита балерина другий сезон поспіль працює на столичній сцені. Її Клара — по-гофмановськи зворушливо-відважна, по-дитячому захоплена й мрійлива. Поетичний настрій вистави підхопив і Принц-Лускунчик Євгена Лагунова — блискучого молодого соліста, вихованця донецької Школи хореографічної майстерності Вадима Писарєва, лауреата декількох престижних конкурсів — призи Лозанни, Ваганової, Арабесків і Лифаря). Віртуозний соліст допомагав своїй юній партнерці показати всі переваги балету, а також подолати деяку невпевненість на сцені. Зворушливий дует — Луганов і Ханюкова — з красивими підтримками, що є візитною карткою хореографії Петіна, був легким і граціозним, а класичні варіації — ефектними та яскравими. У ляльковому дивертисменті на рівні з досвідченими артистами танцювали: Олександр Шаповал — в іспанському танці пристрасно упадаючи за юною, запальною Анастасією Забережною; чуттєвість і екзотичність східного танцю донесли Ганна Васильєва і Михайло Загреба; витонченість і граціозність Китайського — Катерина Кальченко і Дмитро Круглов; пасторальні пастушки Марини Степанченко та Івана Бойка були по-французьки галантними; а у вихорі російського танцю жваво кружляли Вероніка Іванова та Віталій Наумов. Ефектно і в міру гротескно сили зла представили Вадим Буртан (Дроссельмейєр) і Максим Бернадський (Мишачий король). А «Рожевий вальс» квітів прикрасила пара, яка виконувала соло: Ірина Борисова — Тимур Аскеров. Вистава пройшла в старих декораціях В’ячеслава Окунєва, оскільки нові декорації, виконані Марією Левитською, поїхали на гастролі в Японію. До речі, в Країні Вранішнього Сонця виступ нашої балетної трупи організований великою концертною агенцією «КОРАНША», яка третій сезон співпрацює з Національною оперою України. Ще за півроку до виступу киян пройшла велика рекламна кампанія, передуючи турне. Крім «Лускунчика» японській публіці в Токіо, Осаці, Нагої і ще безлічі міст українські артисти показують балети «Лебедине озеро» і «Сплячу красуню». У супроводі симфонічного оркестру театру під орудою Володимира Кожухаря і Олексія Баклана в головних партіях виступають солісти: Олена Філіпьєва, Наталія Мацак, Сергій Сидорський, Набухіро Терада, Руслан Бенціанов, Катерина Козаченко, Катерина Тарасова, Юлія Трандасир, Ян Ваня, Денис Недак, Костянтин Пожарницький, Ігор Буличов, Євген Клименко, Сергій Литвиненко.
Особливістю гастролей є й те, що в «Сплячій красуні» беруть участь учні балетних шкіл Японії. Хоча це додаткове навантаження для балетмейстерів-репетиторів, але таким досвідченим майстрам сцени, як Алла Лагода і Микола Прядченко, робота, завдяки якій зміцнюються міжнародні творчі зв’язки — в радість.