З початком чергового навчального року Державтоінспекція України посилить патрулювання вулиць, аби максимально забезпечити дітей, що йдуть до школи. Щорічна акція «Увага! Діти на дорозі!», яка стартувала 20 серпня й триватиме до 20 вересня, крім інших традиційних заходів щодо безпеки руху, включатиме єдиний для всіх класів загальноосвітніх шкіл України урок правил дорожнього руху. Передбачаються також посилення інспекційного нагляду патрульних служб біля шкіл, а також спеціальні заходи для привернення уваги водіїв. Такі запобіжні заходи є аж ніяк не надмірними — кількість дорожньо- транспортних пригод в Україні останнім часом сягає рекордних позначок. Цифри жахають — лише в понеділок на українських дорогах сталося 149 ДТП, у яких загинула 21 людина й іще 215 травмовані. За сім місяців поточного року в Україні сталося 24300 ДТП, у яких загинуло 3442 людини й понад 29,5 тис. були травмовані. Порівняно з аналогічним торiшнiм періодом, кількість пригод на дорогах збільшилася на 3%, а кількість загиблих і травмованих людей відповідно на 5,4%. Якщо говорити про дітей, то цього року за їхньої участі сталося 2902 ДТП. У них загинуло 164 дитини і 3001 травмовано.
Причин такої «епідемії» аварій називають безліч. Неофіційно дорікають Президенту, який розпустив ДАІ. За офіційною версією, основними причинами ДТП є перевищення встановленої швидкості руху та інші порушення правил. Усі ці маневри стали можливими знову ж таки через розпуск ДАІ. Хоча, як відомо, інспектори залишаються на своїх місцях і керівники цього відомства запевняють, що «стеження» за порядком на дорогах ведеться в нормальному режимі. Звідки ж тоді страшна статистика?
Оптимістичну версію того, що відбувається на дорогах, запропонував «Дню» глава Всеукраїнського товариства захисту прав водіїв Микола Кравченко: «Я не вірю цим цифрам, — ділиться своїми спостереженнями М. Кравченко. — Якби все було так погано, це було б помітно. На дорогах немає свавілля. Вічна проблема полягає в тому, що ДАІ саме відповідає за статистику ДТП. Якщо треба здобути генеральський титул, кількість ДТП «зменшується». Якщо треба продемонструвати необхідність державтоінспекції — цифри збільшуються». Цікаво, що всі водії зазначають: інспектори ДАІ більше не «сидять у бузині» — охоронці порядку стоять на видноті й спроб сховатися на роблять. Таким чином, частково мету Президента досягнуто. Нагадаємо, Віктор Ющенко прогнівався на інспекцію саме через їхню «таємну» практику.
Зате даїшники впроваджують на українських дорогах давно заплановані «чудеса техніки» — відеокамери для спостереження за дорожнім рухом. Як повідомляє Інтерфакс-Україна з посиланням на начальника прес-служби ДАІ Геннадій Гребнєва, інспекція вже визначила 80 столичних «проблемних» перехресть, на яких камери будуть встановлені в першу чергу. Відеокамери будуть підключені до чергової частини, де диспетчер зможе відстежувати стан дорожнього руху на перехрестях. У разі виникнення проблемних ситуацій на перехрестях диспетчер відправлятиме туди регулювальників. Нині розробляється проектна документація для встановлення цих відеокамер. До наступного року МВС збирається встановити в Києві 400 таких відеокамер. Нагадаємо, раніше міністр внутрішніх справ Юрій Луценко заявляв про намір використати приховані камери для боротьби з корупцією в органах міліції.
Тим часом мер Києва Олександр Омельченко активно просуває ідею муніципальної автодорожньої інспекції в столиці. Учора під час засідання Київської міської ради О. Омельченко нагадав, що питання про створення автоінспекції на рівні місцевих рад є «питанням п’ятирічної давнини». За цей час до Верховної Ради було подано 4 чи 5 відповідних законопроектів, які готувалися в різний час різними депутатами, «але світу такі проекти рішень не побачили». «Я вважаю, що за тих умов, які створені в Києві з виконанням водіями правил руху, паркування, а також масового вживання алкогольних напоїв, Київ повинен мати власну муніципальну автоінспекцію», — зазначив О. Омельченко.