Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Мета — американський ринок

Українські програмісти збираються експортувати не «інтелект», а товар
4 жовтня, 2003 - 00:00

Вітчизняні виробники програмного забезпечення готуються голосно заявити про себе на міжнародній арені. Місцем дії обрано США: там у листопаді відбудеться роуд- шоу українських технологічних компаній. У його рамках відбудуться українсько-американський ІТ-форум (Вашингтон), а також ділові переговори з потенційними бізнес-партнерами у знаменитій Силіконовій Долині (Сан-Хосе). Стрижнем підготовлюваної акції стане презентація першого професійного дослідження української індустрії експорту інформаційних технологій та послуг, підготовленого авторитетними міжнародними експертами у галузі ІТ та телекомунікацій.

Експорт інформаційних технологій або, як його ще називають, офшорне програмування (на відміну від фінансових офшорів тут немає негативного забарвлення) в Україні оцінюється у $50 млн. Значна частина його перебуває в «тіні», і, очевидно, тому в нас не прийнято афішувати виконання складних замовлень для великих світових компаній. В інформаційної економіці нині стрімко розвивається аутсорсінг, що має на увазі передачу великими ІТ- компаніями деяких видів діяльності іншим компаніям на умовах субпідряду. Для «грандів» економічно вигідно розміщувати замовлення у країнах із недорогою робочою силою. Згідно з експертними прогнозами, найближчим часом у США кожне десяте робоче місце в ІТ-компаніях і кожне двадцяте ІТ-місце в інших галузях буде передано офшорному аутсорсінгу. Показовим є феномен Індії: нині її експорт інформаційних продуктів і послуг становить $10 млрд., а до 2005 року країна планує вийти на рівень $50 млрд.

Просуваючись на американський ринок, українські програмісти не мають наміру конкурувати з індійськими за дешевизною робочої сили. На думку менеджера з розвитку бізнесу компанії «АВенчерс» (яка є одним із організаторів роуд-шоу) Сергія Лобойко, для України там знайдеться інша ніша — інтелектуалоємне виробництво. Позиціонувавшись на ній, наші ІТ-компанії зможуть продавати свої розробки за вищими цінами, ніж ті, які встановлено за просте кодування. Президент «АВенчерс» Андрій Колодюк вважає, що українська ІТ-індустрія має всі можливості для розробки унікальних продуктів, які можуть конкурувати на світовому ринку, але біда наших фахівців у тому, що у світі їх практично ніхто не знає. За його словами, майбутня акція дозволить ліквідувати цю прогалину і одночасно приведе до консолідації основних гравців українського ринку (в Америці буде представлено 20 українських компаній).

На жаль, ми не є в цій сфері першопрохідниками: Росія вже минула цей етап і тепер нам треба доганяти свого основного конкурента. За інформацією генерального директора російської компанії «Маркет-Візіо» Сергія Македонського, у 2000— 2002 роках за рахунок консолідації маркетингових зусиль лідерів російської ІТ-індустрії експорт технологій зріс до $250 млн., а 2003 року він становитиме $330—350 млн. Проте у нас є хороші перспективи зростання: темпи збільшення сегменту програмного забезпечення, виробленого в Україні на експорт, останнім часом досить високі — понад 20% за рік.

Петро ІЖИК, «День»
Газета: 
Рубрика: