Учора виповнилося 40 днів з дня смерті міністра транспорту Георгія Кирпи. Одночасно з автобусами на панахиду в Лавру від Мінтрансу від’їхала «Газель» з журналістами — дивитися, як будується один із витворів покійного міністра, — переїзд через Дніпро. Будівництво йде повним ходом, як на поверхні, так і під водою. Роботи ведуться на трьох дільницях — правому і лівому берегах, а також на спеціально намитому острові безпосередньо на ріці. Острів — явище тимчасове, він зникне разом із будівництвом. Зараз на ньому споруджують опори, під які вже пробурено і забетоновано 129 паль. На правому березі влаштовують причальну стінку. Робітники лівобережжя випереджають графік — з Дарницького вокзалу, який будується, нікуди було дівати грунт, і його відправили відразу на насипи «лівої» дільниці будівництва моста. Щодобово на будівництві працюють 650 осіб і 30 машин будівельної техніки. За час робіт уже витрачено 2021 мільйон гривень. Загальний бюджет будівництва — близько чотирьох мільярдів. Працівники «Укрзалізниці» щиро запевняли журналістів «Дня» в своєму особливому ставленні до будівництва: «Треба гідно закінчити розпочате шефом»...
Примітно, що саме з цим будівництвом деякі політики пов’язували смерть міністра, мовляв, розтратив «мостові» гроші на передвиборну кампанію одного з кандидатів. Начальник дирекції будівництва Володимир Панафідін назвав такі заяви «чорним піаром»: «Нічого спільного у будівництва з убивством чи самогубством немає. Ми йдемо за наміченим планом. Це було б неможливо, якби гроші було витрачено», — вважає В. Панафідін. Той же аргумент він навів і на захист від звинувачень Олександра Омельченка в піврічному відставанні від плану: «Не знаю, чи приїжджав до нас Омельченко, я особисто його не бачив. Але від плану ми не відстаємо, а місцями навіть йдемо із випередженням графіка».
До речі, залізничники приготували для широкої громадськості ще одну важливу новину — цього року ціни на проїзд у потягах подорожчають у 2,3 разу. Укрзалізниця пояснює це підвищенням якості обслуговування пасажирів. «Рік у рік залізничники поліпшують сервіс на вокзалах і потягах, 2004 року було призначено 23 пари додаткових потягів, перевезено 119 мільйонів пасажирів, що на 10% більше, ніж 2003 року, з них 71,53 тис. пасажирів-пільговиків», — говориться в заяві прес-служби. Ще одна причина підвищення — зростання цін на різноманітну стратегічно важливу продукцію, наприклад, в 2,3 разу подорожчали колеса для пасажирських вагонів, в 2,5 разу — локомотивні бандажі. Загалом, як стверджує Укрзалізниця, покрити витрати на перевезення пасажирів у країні вдається лише на 43%, а в приміському сполученні і того менше — на 18,8%. Щоб утішити присутніх, в Укрзалізниці заявили, що ніде в Європі чи СНД пасажирів не перевезуть так дешево, як на Батьківщині. Скажімо, в Росії поїздка в купе обходиться всемеро дорожче. Коли точно нові ціни з’являться на квитках, ще невідомо. Тарифи на перевезення багажу також планується переглянути.