У галереї «Brucie Collections» відкрилася виставка «Троєщина», яка триватиме до 30 жовтня і проходитиме в рамках Всеукраїнського фестивалю сучасної фотографії «Kievfotocom». Автори робіт — відомий український художник Віктор Марущенко та випускники його школи. Фотограф зауважує, що усі знімки на виставці відповідають міжнародним стандартам сучасної фотографії, головним із яких — зображення неестетичного разом із красивим.
Об’єктом для фотозйомок фотографи обрали столичний район Троєщину. На знімках присутнє все, що може викликати ... відразу: сміття на тролейбусних зупинках, брудні дороги, обшарпані будинки. Усе це — чорно-біле. Поруч — фото з оголеними жінками, але фото — в кольорі...
«Чорно-білі фото — це бек-граунд, на них зображено те середовище, де, на жаль, мешкає частина жителів Троєщини. Самі ж троєщинці стали героями кольорових знімків, — зазначив фотограф Віктор Марущенко. — Ідея нашого проекту доволі проста — показати смерть духовності та культури, яка набуває широкого масштабу. Погодьтеся, дедалі менше людей, особливо молодих, відвідує музеї чи виставки, багато хто веде аморальний спосіб життя. Більшість киян сприймає Троєщину, як буферну зону між містом та селом, адже сюди приїжджають люди з провінції в пошуках житла та роботи. Саме цей буферний район і став персонажем нашої виставки.
Але не всі виставкові роботи несуть негатив. Деякі з них пан Марущенко зараховує до напівестетичних — залежно від того, що людина вважає красивим, а що — ні, переконує митець. Приміром, фотографія про застілля на дні народження у когось викличе інтерес, а хтось назве це невдалим фото з сімейного альбому, яке краще нікому не показувати. Врешті-решт мистецтво буває різним, у тому числі й фотографічне. А на запитання, чи не переймаються фотографи, що відвідувачі виставки не зрозуміють такої антиестетики, відповідають просто — у кожного свій смак, а всім однаково не вгодиш.
— Чи сподобаються такі дещо антиестетичні фотографії українським глядачам, залежить від їхнього світогляду, — каже співавтор виставки, фотограф Андрій Скакодуб. — Але наша виставка частково заповнює прогалину — бо цього в нас ще не було. Ми хочемо показати цілий пласт життя — бідних, некрасивих чи хворих людей.
Робота над виставкою зайняла вісім місяців. За цей час пан Марущенко разом з двома учнями відзняли кілька сотень фотографій, з яких на показ відібрали тільки 33 — через невелике приміщення галереї, де триває виставка. Після Києва з «Троєщиною» ознайомляться інші міста України. Віктор Марущенко хоче, щоб до нового типу фотографії адаптувався не тільки сам творець, але й глядач. Тож знайомтеся зі ще однією мовою фотографії — мовою неестетичного реалізму.