Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Музичний коктейль

7 жовтня, 2006 - 00:00

У Палаці «Україна» виступив камерний оркестр «Виртуозы Москвы» і ансамбль «Терем- Квартет». Незважаючи на те, що ім’я знаменитого творця та художнього керівника «Виртуозов Москвы» Володимира Співакова красувалося на афішах, сам метр до Києва не приїхав. Можливо, виною тому зайнятість: адже маестро ще є арт-директором музичного фестивалю в Кольмарі, організатором Міжнародного добродійного фонду В. Співакова, який підтримує молодих талановитих музикантів у Росії та за її межами, головним диригентом Національного філармонічного оркестру Росії, президентом нового концертного комплексу — Будинку музики. А можливо, самого Співакова не було тому, що «Виртуозы Москвы» цього разу виступали в не зовсім звичному для киян амплуа. Вперше в Києві прославлений колектив вийшов на сцену... разом із ансамблем народних інструментів «Терем-Квартет». У складі санкт-петербурзького ансамблю прекрасні музиканти: Андрій Константинов (домра мала), Олександр Барщев (домра-альт), Андрій Смирнов (баян) і Михайло Дзюдзе (балалайка-контрабас). Таємниця сценічного довголіття «Терем-Квартету» (колектив виступає з 1986 р.) в живій і пристрасній манері виконання, в поєднанні академічної та народної творчості; музиканти володіють майстерністю імпровізації. Цей ансамбль не поступався «Виртуозам Москвы» ні в професійній якості, ні в артистизмі, й дуже органічно «влаштувався» в центрі оркестру на сцені Палацу «Україна».

Репертуар, виконаний на вечорі, представляв попурі з оригінальних творів, дотепних аранжувань фольклорних, класичних і естрадних творів, музики до кінофільмів. Вони всі мали приголомшливий успіх у публіки. Численні глядачі несли артистам букети, гаряче аплодували. Презентовану програму можна назвати музичним коктейлем. Прозвучали твори В. – А. Моцарта та Астора Пьяццоллi, Сергія Прокоф’єва та Андрія Петрова, «Собачий вальс» і «Канкан», «Прогулянка з Фелліні» Ніно Рота, «Соло для друкарської машинки з оркестром», «Соло на пістолеті» і т. ін. Схоже, що відсутність на сцені чудового скрипаля й диригента Володимира Співакова не дуже розчарувала публіку (цього разу «Виртуозы Москвы» виступили під керуванням диригента Володимира Симкіна), бо високий професійний рівень і кураж залишилися незмінними, а енергетика зі сцени «лилася» бурхливими потоками...

Цей вечір вів відомий літературний і музичний критик Святослав Белза, аристократичний конферанс якого став окрасою концерту й одночасно знаком якості. Син видатного історика культури, професора, доктора мистецтвознавства Ігоря Федоровича Белзи, Святослав Ігоревич — одна з найпопулярніших особистостей у культурному просторі колишнього СРСР. Його ім’я завжди пов’язане із заходами високого художнього рівня. С. Белза — автор понад 300 публікацій із зарубіжної літератури та музики, ведучий популярних телепрограм, який розповідає про академічну музику, розмовляє тет-а-тет зі співаками й музикантами світового рівня. Завдяки цікавому конферансу Святослава Белзи, блискучій грі «Виртуозов Москвы» і «Терем-Квартету» публіка надовго запам’ятає цей концерт, що подарував їй зустріч із хорошою музикою та віртуозними виконавцями. Слухачі отримали масу позитивних емоцій.

Олена ЖУКОВА, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: