Перспективи добудування єдиної лінії дніпропетровського метрополітену стають усе більш туманними. Після того, як півтора десятиліття тому шість станцій «підземки» були пущені в експлуатацію, «будівництво віку», розпочате ще за Л. Брежнєва, практично не зрушило з місця. Незважаючи на неодноразові спроби реанімувати будівництво метро, всі вони закінчувалися майже безрезультатно. Надія у дніпропетровців знову з’явилася у зв’язку з підготовкою до футбольного чемпіонату Євро-2012.
Добудування всього трьох станцій уздовж головного проспекту міста давало можливість не лише розвантажити його від транспортних потоків, але й у подальшому з’єднати підземну лінію з залізницею, що розходиться в різні кінці міста. Молодий губернатор Дніпропетровщини Віктор Бондар зопалу пообіцяв до кінця минулого року побудувати дві станції, а також закупити у Європі гігантські прохідницькі комплекси, якими споруджували підземні тунелі під Ла-Маншем. Підтримку цим планам пообіцяла під час візиту до рідного міста прем’єр-міністра Юлія Тимошенко. Однак, на шляху, як звичайно, стали фінансові труднощі з виконанням бюджету України, а потім і світова економічна криза. Справа дійшла до того, що в бюджеті на нинішній рік дніпропетровці взагалі не виявили згадки про своє місто у відповідній графі. По півмільярда гривень було виділено на будівництво метро Києву й Донецьку, а про Дніпропетровськ зовсім «забули». Втім, кажуть, що в уряді під час складання проекту бюджету просто помилилися. Дніпропетровський губернатор пояснює ситуацію таким чином: «Якийсь працівник Міністерства фінансів забув дописати Дніпропетровськ. Коли я поставив це питання перед Юлією Володимирівною, то вона сказала, що це технічна помилка, яка буде виправлена в парламенті». Проте сам В. Бондар зазначає, що й обіцяні кошти «прив’язані» до стабілізаційного фонду, який має наповнюватися за рахунок «віртуальних» коштів — можливих кредитних надходжень або надходжень від приватизації державних об’єктів. «Отож, відверто кажучи, цих грошей немає, — визнає губернатор. — Для того, щоб реально їх отримати, треба прописати субвенції не у стабілізаційному фонді, а в основному бюджеті України». Певно, усвідомлюючи всю примарність надій на державне фінансування, депутати Дніпропетровської облради в програмі розвитку області на 2009 рік пункту про будівництво метрополітену спочатку взагалі не включили. Він з’явився після наполягання заступника голови облради Івана Лазаренка. На його вимогу «цифру» в 236 млн. гривень до програми таки записали, попри те, що ні отримати, ні освоїти ці кошти будівники реально не зможуть. Як повідомив на сесії сам І. Лазаренко, торік перед областю постало питання про повернення до держбюджету 15 млн. гривень неосвоєних грошей. У зв’язку з цим керівництво області в переддень нового року вимушене було запросити будівників із Чернівців, які поставили на центральній площі огорожу й розгорнули термінові земляні роботи. Водночас міський голова Дніпропетровська Іван Куличенко давно махнув рукою на таку «перспективу». «За великим рахунком, — пояснив він на передноворічний прес-конференції, — впевненості у тому, що ми встигнемо добудувати метрополітен до Євро-2012, взагалі немає». Мер стверджує, що метрополітен не зіграє ніякої ролі в перевезенні гостей футбольного чемпіонату, з чим погоджуються представники УЕФА. Набагато реальніше, на його думку, реконструювати лінії міського трамвая, що з’єднують залізничний вокзал і стадіон. Уже навесні, незважаючи на протести городян, І. Куличенко має намір вирубати на половині центрального проспекту Дніпропетровська знаменитий бульвар і перемістити на нього трамвайну лінію. Втім, услід неминуче постане питання про закупівлю великої кількості нових трамваїв, але грошей на ці цілі також поки що немає.