Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Народжені співати»

Уперше в Палаці «Україна» виступив «Хор Турецького»
29 березня, 2006 - 00:00
РЕПЕРТУАР «ХОРУ ТУРЕЦЬКОГО» ШИРОКИЙ I РIЗНОМАНIТНИЙ, А КОЖЕН НОМЕР — МАЛЕНЬКЕ ШОУ / ФОТО З САЙТУ «ХОРУ ТУРЕЦЬКОГО»

Він презентував киянам і гостям нашої столиці свою ювілейну програму «Народжені співати», яку підготував до 15-річчя колективу. Її вони виконали в рамках свого турне Україною. Два вечори поспіль у залі палацу були аншлаги.

Блискучий фантом хору Михайло Турецький успішно поєднував на сцені кілька ролей: ведучого вечора, співака та диригента. Зал раз у раз вибухав то сміхом, то оплесками, реагуючи на тонкий гумор художнього керівника хору. Майже тригодинна програма включала кілька абсолютно різножанрових музичних блоків. Заспівавши оперне попурі з творів Вагнера, Верді, Моцарта та Бізе, «Хор Турецького» запально виконав цілий тематичний пісенний цикл про поїзди — від «Постой, паровоз» до «Голубой вагон». Цей вокальний колектив можна назвати ще й «Оркестром Турецького», адже ці співаки легко можуть своїми голосами імітувати практично будь-який музичний інструмент.

Справжнім хітом програми став віртуозно виконаний (а капела (!) «Політ джмеля» Римського-Корсакова. Жанрова еклектика концерту дуже імпонувала публіці. Слухачі захоплено сприймали кожну композицію: шлягери змінялися літургійними молитвами, чергуючись із піснями в стилі шансон. Кожний номер — закінчена мініатюра. Пролунали арії зі світової класики, пісні на ідиш, популярні зарубіжні хіти та відомі пісні різних країн. А спеціально для української публіки хор заспівав українські шлягери — «Червону руту» та «Чорнії очі» (останню пісню підспівував увесь зал палацу).

«Хор Турецького» на сцені працює натхненно, емоційно. У кожного соліста чудовий голос і артистичний дар. Усі співаки здобули освіту в кращих музичних навчальних закладах Росії: Хоровому училищі ім. Свєшникова, Російській академії музики ім. Гнєсіних, Московській консерваторії. Михайлу Турецькому вдалося зібрати цілу палітру різних чоловічих голосів: від найнижчого баса профундо (Євгена Кульміса)до найвищого — тенора-альтино (Михайла Кузнєцова). До речі, Кузнєцов блискуче виконав арію Цариці ночі з легендарної опери «Чарівна флейта» Моцарта. У хорі немає жінок. «Ми обходимося власними силами. Співаємо репертуар для чоловічих і жіночих голосів», — розповів Михайло Турецький.

Зараз репертуар колективу настільки широкий, що дає змогу виконати кілька програм тривалістю по три години, і при цьому жодна з музичних композицій не повторюватиметься. Керівник хору М. Турецький — невичерпне джерело нових оригінальних ідей. Він не перестає дивувати публіку несподіваними музичними рішеннями й різноманітними екстравагантними аранжуваннями.

Два вечори поспіль українські слухачі змогли натішитися справжнім театром пісні. Адже цей вокальний колектив давно вийшов за рамки лише класичного хору. Солісти чудово обігрують кожну музичну композицію, роблячи зі свого виступу справжнє шоу. Крім того, «Хор Турецького» співає виключно «наживо», а це дає можливість імпровізації, гри та спілкування із залом. I коли в фіналі співаки виконали популярну пісню «Давайте вполголоса» з кінофільму «Обыкновенное чудо», то зал аплодував хористам стоячи. Дякуємо! Нам усім так потрібна радість!

Iнна КОЗIЙ, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: