Екс-директор Одеського національного театру опери та балету організував прес-показ опери Моцарта «Дон Жуан» у виконанні нового дітища режисера — театру «Нова одеська опера».
— Це товариство з обмеженою відповідальністю. І вся ця обмежена відповідальність цілком лежить на мені, — розповів «Дню» Сергій Проскурня. — Я є засновником, і 100% основного капіталу належить мені. Тому сам запрошую імпресаріо, режисерів, художників і виконавців.
У «Новій одеській опері» Проскурня планує втілити модель, яку намагався впровадити, але її так і не сприйняв колектив Оперного театру. Склад учасників вистави «Дон Жуан» — інтернаціональний. У ньому зайняті співаки із 7-ми країн — Австрії, Голландії, Німеччини, США, Польщі, Фінляндії та України (сценограф — Карел Шпанхак і художниця по костюмах — Марріт Ван Дер Бургт із Нідерландів, режисер — Франк-Бернд Готтшалк із Німеччини). Як розповів Проскурня, у цей творчий проект мерія Одеси не вклала жодної копійки, а все сплатив Міжнародний фонд оперних постановок. До речі, у Театрі музкомедії, яку обрав як тимчасовий майданчик новий колектив, платити довелося за кожну дрібницю — навіть за користування прасками. Артистів обирали за результатами кастингів, які провели в Одесі й Амстердамі. На постановку «Дон Жуана», за словами радника мера, було витрачено 180 тис. євро. Сергій Проскурня повідомив, що декорації для постановки збирали близько п’яти годин, їхня вага становила три тони.
У виставі беруть участь: 32 одеські музиканти з Театру музичної комедії, студенти музакадемії та школярі. Оркестр почав репетирувати 14 серпня, а солісти вийшли на сцену вже знаючи партитуру, маючи досвід роботи у моцартівських постановках. Прем’єрний показ «Дон Жуана» відбувся 22 вересня у Королівському театрі Гааги (Нідерланди), відкриваючи новий сезон. Потім виставу побачать глядачі Бельгії та Іспанії. Сергій Проскурня пообіцяв, що роботу його нового дітища побачать і одесити. До речі, у фіналі постановки великий спокусник Дон Жуан не гине за гріхи, а воскресає, втікши. Такая інтерпретація викликала здивування «правильних» персонажів...
— Пороки у виставі не покарані. Якщо чоловіків карали за те, що в них дуже багато жінок, то багато глядачів чоловічої статі засмутилися б, — пояснив свою концепцію вистави режисер Франк-Бернд Готтшалк. — Люди прагнуть наблизитися до Бога, накладаючи для себе табу на гріховність, але тут-таки і потрапляють у пастку...
Одначе найбільші суперечки перших глядачів викликав сам образ Дон Жуана. Він у виставі зовсім не фатальний красень, його грає голомозий і невисокого зросту актор.
Одеською версією «Дон Жуана» Сергій Проскурня продемонстрував креативний підхід до класики, продовжуючи на сцені втілювати своє кредо: театр має дивувати глядача. І таки здивував!