У п’ятницю, 29 червня, на околиці села Літочки, що під Києвом, відбулося відкриття відновленого джерела — маленька подія, яка, попри те, має велике значення. Відновленням водного ресурсу місцеві жителі завдячують об’єднаним зусиллям Програми Розвитку ООН та компанії «Кока-Кола», які у межах свого проекту «Кожна краплина має значення» здійснили подібні акції вже у 15 областях України, серед яких Київська, Чернігівська, Житомирська, Вінницька, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Івано-Франківська, Миколаївська, Кіровоградська, Сумська, Донецька та Луганська.
«Джерело у селі Літочки існує вже понад двадцять років, — пригадує місцева жителька, — і за питною водою сюди приходять не тільки місцеві — і з Києва приїжджають. Вода у нас хороша, смачна! Скільки днів стоїть, а осаду немає! Однак, увесь цей час належних умов навколо джерела створено не було». Тому відновлювальні роботи навколо витоку та прилеглої території стали для мешканців Літочок справжнім святом.
У своєму вступному слові Ахмет БОЗЕР, президент групи Євразія та Африка компанії «Кока-Кола» наголосив, що цей проект є прекрасним прикладом того, яке важливе значення має вода, а також який успіх може досягти суспільство за умови злагодженої взаємодії «золотого трикутника» — влада, приватний бізнес та громада.
Однак лише залученням громад до відновлення та захисту природних джерел ПРООН та «Кока-Коли» не обмежилися. На жаль, замало просто відкрити джерела: мовляв, користуйтесь люди на здоров’я. Проблеми відсутності екомислення у більшості українців це не вирішить. «Проблема наявності екологічної свідомості починається з нас, — зазначає Зоран ВУЧИНИЧ, президент відділу компанії «Кока-Кола» на території України, Росії та Білорусі. — Ми повинні розуміти, що ресурси, які дає нам Земля, обмежені. У цьому важливу роль відіграє система освіти країни, оскільки проблема екології повинна бути піднята на рівні навчальної програми. У багатьох країнах екологія є одним з основних навчальних предметів у школах, у той час як в інших про це не говорять взагалі». Тому, щоб донести до української молоді проблему важливості екологічного мислення, організаторами проекту була проведена тренінгові програма, до якої залучили 383 вчителів з 14 областей України.
Окрему увагу варто звернути на роль бізнесу у захисті навколишнього середовища та закріпленні екомислення — такої думки дотримується Ахмет Бозер: «Є дуже проста причина важливості екологічного мислення для підприємців і бізнесу в цілому. Ми використовуємо природні ресурси, які дає нам планета, тож, якщо ми не будемо робити певні інвестиції в ці ресурси зараз, то у нас не буде на чому будувати свій бізнес в майбутньому. І справа тут не лише у наявності природніх ресурсів, набагато важливішим є тверде переконання компанії, що для успішного розвитку бізнесу, люди цієї спільноти теж повинні бути успішними та щасливими, вони принаймні повинні мати доступ до базових ресурсів. Це у принципі складне завдання, і оскільки підприємці не можуть забезпечити цього лише власними зусиллями, бізнес, уряд та неурядові установи повинні знайти спосіб сумісної продуктивної співпраці».
Відкриття джерела — не тільки фінансова рука допомоги, але й спосіб налагодити діалог між громадою, владою та бізнесом, консолідувати їх у боротьбі за чисту якісну воду зараз, щоб у подальшому не допустити перетворення цієї боротьби у битву за життя. Кожна краплина має значення, кожна індивідуальна чи колективна дія, спрямована на збереження природних ресурсів, — також.