У суботу гала-концертом зірок опери стартував Міжнародний фестиваль «Ave Verdi», приурочений до 100-річчя від дня смерті великого італійського композитора Джузеппе Верді і викликав небувалий ажіотаж серед столичних меломанів.
Сказати, що зал був переповнений — нічого не сказати: всі проходи були зайняті додатковими рядами стільців, а на галерці набилося стільки народу, що здавалося, ще трохи і вона звалиться. Публіка передчувала незвичайне видовище і її очікування виправдалися, навіть iз лихвою. Вечір почали увертюрою з опери «Набукко» у виконанні симфонічного оркестру театру під управлінням Володимира Кожухаря. Потім на сцені, один за одним, виступали кращі з кращих як наші майстри, так і приїжджі знаменитості. Особливе захоплення публіки викликав спів Франчески Скаїні (сопрано) — володарки Гран-прі 2000 року Міжнародного конкурсу вокалістів ім. Марії Калас. «У Франчески фантастична манера співу, — вважає українська примадонна Марія Стеф’юк. — Крім блискучої техніки володіння голосом, вона відчуває нюанс, вміло вистроює інтервали, тонко відчуває оркестр і викладається на сцені повністю. В італійській мові є термін «меццо-воче» — ноти, що беруться на піано. Мені здається, що у Скаїні блискуче майбутнє — адже їй усього 32 роки — чудовий вік для солістки». Слід зауважити, що під час виступу Франчески її уважно слухали українські артисти. Проте на фоні італійських співаків — Франчески Скаїні, Бруно Себастіяна і Антоніо Сальвадорі наші оперні зірки: Ольга Микитенко, Анжеліка Швачка, Лідія Забіляста, Іван Пономаренко, Марія Стеф’юк, Олександр Дяченко, Людмила Юрченко не програвали, а співали просто прекрасно. Схоже, в них прокинувся деякий азарт і від цього і вони самі, і публіка отримували задоволення.
Після такого могутнього початку цілком зрозумілий інтерес глядачів наступного дня. Тим більше, що афіша на спектакль «Травіата» обіцяла зустріч iз японським диригентом Чосеї Комацу, Володимиром Гришко (Альфред Жермон), канадською співачкою Крістіною Комацу (Віолетта), а також з італійським баритоном Антоніо Сальвадорі, що так полюбився киянам. Цього разу артист виконував партію Жоржа Жермона, батька Альфреда. Звучить чарівна музика Верді, починається дія і... Що ж це? Розрекламоване сопрано абсолютно не чутно. Справа в тому, що партія Віолетти фактично написана на два голоси. У першому акті вокалістці потрібно показати колоратурне сопрано, а далі — драматичне. І не кожний співак з цим важким завданням справляється. Можливо, Крістіна Комацу була не в кращій формі або просто втомилася. Тому говорити про розкриття образу її героїні не доводилось. Співачка старалася хоч якось витягнути свою парію. На фоні прекрасного вокалу Володимира Гришка і Антоніо Сальвадорі вона просто губилася. У перерві меломани, ділячись враженнями від почутого, дивувалися: навіщо було запрошувати гастролерку, якщо у нас є такі прекрасні співачки? Проте можна погодитися з думкою диригента Миколи Дядюри, що фестиваль передбачає участь різних вокальних шкіл і тому організатори спробували розширити географію запрошених солістів, а не продемонструвати найкраще. «Звичайно, Віолетта була не на висоті, — вважає Н. Дядюра. — Але був прекрасний маестро. Я з ним знайомий давно. Уперше ми зустрілися 1989 року на конкурсі диригентів у Будапешті. У вересні минулого року Чосеї Комацу виступав у Києві з Симфонічним оркестром філармонії України. Він дуже хороший професіонал. Виступає на самих престижних оперних майданчиках світу». Що ж до його дружини Крістіни, то в 1994 році вона уперше дебютувала в Україні у Львівському оперному театрі, виконавши партію Мімі в «Богемі» Дж. Пуччині. І нехай недільний виступ на сцені Національної опери України у Крістіни Комацу був не дуже вдалим, зате хочеться відзначити прекрасну майстерність Володимира Гришка і наш хор, які буквально витягли спектакль.
Сьогодні, 23 січня — публіка в передчутті «Аїди». Цей спектакль оновлений Дмитром Гнатюком в минулому році. Головні партії виконують Тарас Штонда, Людмила Юрченко, Іван Пономаренко, Світлана Добронравова, Олег Відеман (Новосибірський оперний театр) і Ірина Семеняка.