Цього року організатори вже IX Національного конкурсу молодих дизайнерів одягу «Сезони моди — погляд у майбутнє» дуже вдало продумали атмосферу. Усі гості події потрапили в цех ювелірного заводу, де панує напружена атмосфера видобування та гранування нових імен-діамантів від моди. Тому білі халати організаторів і журі, сині поліетиленові капці на ногах, і... ведучий Кузьма тут були дуже доречними і виглядали вкрай гармонійно.
На конкурсі було представлено 25 учасників — із семи міст України: Київ, Лубни, Золочів, Полтава, Житомир, Євпаторія, Львів, Комарно, Донецьк. Ця географія найперше свідчить про те, що конкурс себе виправдовує. Адже у ньому можуть взяти участь будь-які молоді дизайнери з будь-яких міст України, а не тільки «наближені» до оргкомітету чи вітчизняної фешн-тусовки. Поряд із цим тішить також те, що конкурс є дійсно ефективним. Дизайнери-початківці, яким вдалося показати себе на рівні в рамках конкурсу, отримують не тільки одноразові призи, вони стають частиною, як висловилася голова оргкомітету Українського тижня моди Ірина Данилевська, «вертикалі української моди» і буквально за декілька років з тріумфом «беруть» вже дорослий подіум. Так, як це сталося, наприклад, з улюбленцем українського бомонду Андре Таном. І він — не єдиний приклад. «Погляд у майбутнє», починаючи з 2000 року (саме тоді подія відбулася вперше), став стартом для таких вже відомих дизайнерських імен, як Ксенія Марченко, Олена Олійник, Едуард Насиров, Олена Буреніна та багато інших.
Звичайно, дуже важливо, аби конкурсантів ще й було кому оцінювати. Цього року до складу оцінювачів коштовності нових «діамантів» входили дизайнери: Віктор Анісімов, Олена Ворожбит, Олексій Залевський, Тетяна Земскова та Ірина Каравай, майже кожен із яких є членом Експертного комітету Української Ради Моди, очолила журі Лілія Пустовіт.
Колекції демонструвалися нон- стоп, суто під номерами. Хто з дизайнерів яку модель створив, стало відомо вже після того, як журі зробило свій вибір і вручило нагороди — між іншим, дуже корисні. Гран-прі і можливість тижневого перебування у дизайн-студії, шоу- румі і фірмових магазинах відомого в Європі, а віднедавна і в Україні, німецького дизайнера Аннет Ґьортц та відвідування фабрики, де шиють колекції дизайнера, отримала Юлія Долинна з Києва з цікавою і практичною колекцією «Аксіома особистості». Двотижневу поїздку до Голландії на навчання у Frank Mohr Institute, а також тримісячне стажування у фешн-відділі журналу «Сезони моди» у якості стиліста отримав фаворит публіки, киянин Дмитро Курята з іронічною «Абсолютно тверезою колекцією». Між іншим, це була одна з трьох чоловічих колекцій, представлених на конкурсі. Один із найголовніших призів — можливість представляти Україну на Міжнародному конкурсі «Русский силуэт» в Росії влітку 2009 року отримала львів’янка Ганна Максимчук із колекцією, створеною за мотивами народного костюма Сокальщини.
— Цьогорічний конкурс був найкращим. З кожним роком рівень конкурсантів зростає, і стає все складніше і складніше обирати, — прокоментувала конкурс голова журі Лілія Пустовіт, вручаючи нагороду Ганні Максимчук.
Різниця і справді відчутна. Молоді дизайнери переймаються не лише креативом, намагаючись справити враження на журі, а підходять до створення своїх колекцій професійно.
На фінальне дефіле для вручення призів дизайнери вийшли в супроводі своїх моделей і їх міні-варіантів — ляльок, для яких конкурсанти спеціально створили зменшений варіант одного комплекту зі своєї колекції. Ляльки, власне кажучи, були призначені не тільки для фінального дефіле. Вони будуть продані на інтернет-аукціоні. А зібрані гроші стануть призом глядацьких симпатій для того дизайнера, чия лялька виявиться «найкоштовнішою».