Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пива стане менше. На рекламних щитах...

Верховна Рада заборонила рекламу алкоголю та тютюну
20 березня, 2008 - 00:00
«ПРОЩАННЯ З БАНТАМИ» / ФОТО ВАЛЕНТИНИ ДІРМАН

Незабаром з вулиць міст та сіл зникнуть біг-борди з рекламою алкоголю та тютюнових виробів, також не пропонуватимуть випити пива та закурити і в перерві між демонстрацією телевізійних фільмів та радіопередач. Саме таке рішення днями прийняла Верховна Рада України. Новим законопроектом передбачено заборонити пропагування тютюнових виробів, алкогольних та слабоалкогольних напоїв у засобах зовнішньої, внутрішньої реклами, реклами на транспорті, а також на перших та останніх сторінках обкладинок газет та журналів, на радіо і телебаченні (окрім регламентовано відведеного на це часу).

Відповідно до закону, до внутрішньої реклами належить «реклама, яка розміщується всередині будинків, споруд, у тому числі в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів та вистав, концертів, а також під час спортивних змагань, що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі буфетів, кіосків, яток), де може розміщуватися інформація про товари, що безпосередньо в цих місцях продаються».

Вільно рекламувати алкогольні напої дозволяється лише на спеціальних виставкових заходах, які, як зазначається в законодавчому акті, мають організовано проводитися у певному приміщенні або на огородженому майданчику з метою просування відповідного товару на ринок. Коли саме познімають рекламу зі щитів, для «Дня» коментують експерти.

КОМЕНТАРI

Володимир БОНДАРЕНКО, депутат Верховної Ради України:

— Прийнятий закон значно обмежує рекламу алкоголю і тютюну. Але, щоб рекламний ринок через такі обмеження не опинився в сутужних умовах, передбачається заборонити рекламування тютюнових і алкогольних виробів поступово — з тим, щоб засоби масової інформації могли заключити інші договори на рекламу і тим самим уникнути фінансової скрути. По тютюну обмеження фактично повне і наступає, в основному, з 2009 року. На телебаченні, радіо, біг-бордах реклама тютюнових виробів буде заборонена повністю, з алкоголем йде незначне послаблення: наприклад, по телебаченню та радіо вона може демонструватися лише з 23 до 6 ранку. Зовнішня реклама алкоголю з 2009 року буде заборонена скрізь — як і у містах, так і за їхніми межами, не буде такої реклами на перших і останніх сторінках газет і журналів, у виданнях для дітей і юнацтва. Також в новому законі змінена стаття щодо спонсорства. З 2009 року вводиться таке обмеження: протягом телепередач забороняється подавати будь-яку інформацію рекламного характеру у вигляді дикторського тексту або звукового супроводу про спонсора-виробника алкогольних напоїв. Це означає, що, наприклад, пі д час футбольних матчів може бути виставлене тільки невелике зображення торгової марки без жодної розповіді про виробника. Переконаний, що прийнятий законопроект посприяє зменшенню вживання алкогольних напоїв та куріння, особливо серед неповнолітніх .

Юрій САЛЮК, начальник управління аналітичної роботи та стратегічного прогнозування Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі:

— Одним із пунктів поправок до закону України «Про захист суспільної моралі» ми пропонували заборону зовнішньої реклами алкоголю та тютюну. Також такі пропозиції були висловлені й на громадських слуханнях про стан моралі та вплив інформаційних потоків на молодь і підростаюче покоління. Слухання відбулися минулого року у Рівному, після них було відповідне звернення громадськості до уряду. На рахунок того, чи буде виконуватися цей закон, з впевненістю відповім: обов’язково буде. Забезпечуватимуть його виконання і правоохоронні органи, і органи місцевої влади, і, звичайно, наша комісія. Хіба що, можливо, цей законодавчий акт потрібно буде підкріпити відповідними розпорядженнями про посилення відповідальності за його порушення.

Інна БІРЮКОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: