Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Поки що літаємо недалеко

15 листопада, 1997 - 00:00

Обслуговування міжнародних авіаліній не просто престиж, це й прибуток, і податкові надходження до державного та місцевих бюджетів. Десять летовищ у дев'яти містах України мають сьогодні статус міжнародних. У Запоріжжі та Черкасах теж хочуть якомога швидше обслуговувати закордонні рейси. Хоча й вирішують поки що різні проблеми.

За останні два тижні запорізький аеропорт тричі залишався без зв'язку із зовнішнім світом. Невідомі зловмисники вирізали телефонний кабель. Кольорові метали нині в ціні. Злодії зробили непридатними п'ятсот метрів телефонної лінії. Збитки обчислюються десятками тисяч гривень, повідомляє власкор "Дня" Віктор ПУЖАЙЧЕРЕДА.

Відновити кабельні комунікації аеропорту допомогла АТС-64. Як то кажуть - "слава Богу, є друзі". Проте адміністрація не виключає можливості нових нападів. Охороняти кабельні лінії, довжина яких понад двадцять кілометрів, власними силами практично неможливо. Вся надія на свідомість мешканців та допомогу міськвиконкому.

Ось вже рік ведеться реконструкція летовища, що отримало статус міжнародного. На будівельні роботи місто виділило 1,35 мільйони гривень. Сума велика, враховуючи дефіцит місцевого бюджету.

З іншого боку, мета виправдовує засоби. Із завершенням реконструкції повітряні ворота Запоріжжя увійдуть до міжнародної авіаційної системи "Джексон". А обслуговування літаків з далеких закордонних країн принесе багатомільйонний прибуток у валюті.

Зроблено вже чимало. Згідно зі світовими стандартами обладнано зони прийому та вильоту пасажирів, встановлено сучасне обладнання. Але говорити про швидкий початок прийому іноземних літаків було б необачно. Ще не обладнано зал для офіційних делегацій. Для цього аеропортові необхідно 70 тисяч гривень.

Але головне те, що заморожено на невизначений термін проект реконструкції злітно-посадочної смуги. Сьогодні вона належить військовим. Ремонтні роботи будуть можливі лише після передачі смуги в комунальну власність міста.

На жаль, наразі, це питання ще в стадії вирішення. А мільйони доларів йдуть до сусіднього Дніпропетровська. Оскільки аеропорт цього міста вже давно пристосований для обслуговування таких вигідних рейсів.

А указ Президента України про надання аеропортові "Черкаси" статусу міжнародного вже четвертий рік залишається на папері, повідомляє власкор Євген БРУСЛИНОВСЬКИЙ.

Міністерство транспорту ігнорує виконання указу. В його документах Черкаське летовище досі проходить як одне з провінційно-заштатних. Не виконується навіть вказівка президента передати черкаським авіаторам зі Львова три військово-транспортних літаки Іл-76.

Неодноразові запити до столиці надсилало керівництво авіапідприємства, міський голова Черкас Володимир Олійник, глава обладміністрації Василь Цибенко. Клопоталися й депутати Верховної Ради Михайло Сирота та Володимир Півторак. Проте, усе - безрезультатно.

А, тим часом, Мінтранс тасує кадрову колоду. Щойно директором Черкаського авіапідприємства призначено Анатолія Козаченка. Це вже четверта заміна керівництва за останні два роки. Чи стане нове призначення гарантом виконання президентського указу?

Як стало відомо з інформованих джерел, черкаським авіаторам навряд чи найближчим часом удасться домогтися міжнародних перевезень, зокрема, прибуткових контрактів на авіаобслуговування євреїв-хасидів, котрі щорічно в жовтні тисячами прибувають до Умані на могилу свого духовного лідера Рабу Нахмана. Адже тоді втратять клієнтів головні "повітряні ворота" - київський аеропорт "Бориспіль". А такого столичні чиновники від авіації допустити не можуть.

Газета: 
Рубрика: