Після важких і тривалих канікул, дарованих урядом з душевної доброти, а також у зв'язку з Новорічними і Різдвяними святами, в Україні настали трудові будні. Дива, з дитячою наївністю очікуваного від улюблених народом свят, не сталося, надії на краще життя в новому році не справджуються.
Знову залихоманило енергетиків-атомників. Минулого й цього тижня конференції трудового колективу оперативного персоналу Південноукраїнської АЕС ініціювали розгляд у арбітражі трудового спору з НАЕК «Енергоатом». Не виключається ймовірність створення атомниками, заборгованість у виплаті зарплатні яким становить чотири місяці й перевищує 17 мільйонів гривень, наметового містечка біля траси Первомайськ–Миколаїв, як це було минулої осені.
Крім атомників, у році, що настав, передбачаються масові акції протесту корабелів. Флагман вітчизняного суднобудування ДП «Чорноморський суднобудівний завод» продовжує проїдати гроші за проданий китайцям недобудований авіанесучий крейсер «Варяг», а більше чекати на прибуток нізвідки. Проте на цьому тижні заявлено про продовження співпраці заводу із зареєстрованою в Панамі грецькою компанією «АВІН», яка, («співпраця», за твердженням народного депутата Григорія Омельченка, за останні п'ять років заподіяла збитків у розмірі не менше аніж 90 мільйонів доларів. Збитки на будівництві кожного танкера для греків сягають 14 мільйонів доларів, які покриваються за рахунок державних коштів. При цьому, за повідомленням прес-служби підприємства, «уряд, згідно з дорученням Президента України, повинен розглянути можливість надання заводові поточного року бюджетних позик, коштів інноваційного фонду й залучення банківських кредитів на 35 млн. грн.».
На тлі скандалу, що вибухнув на цьому тижні навколо «крадіжки» Україною російського газу, кораблебудівники іншого миколаївського суднобудівного заводу — імені 61 комунара — терпляче продовжували чекати на гроші з Москви за ремонт однойменного ракетного крейсера, що простояв у Миколаєві 8 років. До кінця робочого тижня гроші заводом (за повідомленням «Інтерфакс-Україна», сума заборгованості становить біля $3 млн.) так і не було отримано. Продовжує чекати на погашення російських боргів і інше миколаївське підприємство, МПП «Машпроект» — за поставлені в Росію енергетичні установки для флоту й газоперекачуюче обладнання.
Схоже, почала розсипатися чергова гучна справа, затіяна місяць тому в київських кабінетах. Як повідомив кореспондентові «Дня» інформатор на Миколаївському глиноземному заводі, з керівників МГЗ, що перебувають під слідством, знято звинувачення за ст. 80 (порушення правил валютних операцій). Підставою послужили документи та роз'яснення Нацбанку щодо валютного регулювання 1992 року, епізоди якого лягли в основу звинувачення. У частині порушення ст. 80 КК України в діях керівників МГЗ складу злочину нібито не виявлено. Якщо так, то залишається звинувачення в контрабанді. До речі, дана справа в 1992–93 роках двічі порушувалася (щоправда, не так голосно), і двічі припинялася, доки її не було порушено знову п'ять років опісля.