Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Продукція моралі

Українській соціальній рекламі бракує коштів та законодавчої бази
18 липня, 2007 - 00:00
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

«Чужих дітей не буває», «Ти не можеш його залишити», «З батьком за руку міцніше» — на яскраві біг-борди, з цими та іншими надписами, важко не звернути увагу. Це — також реклама, але від звичайної вона відрізняється тим, що не закликає купити той чи інший товар, а діє на підсвідомість людини. Про сьогодення та перспективи соціальної реклами в України фахівці обговорили за круглим столом на засіданні комісії Української спілки промисловців та підприємців.

За інформацією головного спеціаліста соціальної реклами та інформаційного забезпечення Державної соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді Зої Сіоніхіної, соціальна реклама в Україні досить дієва. Наприклад, минулого року розпочалася популяризація інституту прийомної сім’ї й після того, як по всіх регіонах пройшла відповідна рекламна акція, значно збільшилася кількість бажаючих (з 150 — 200 до 2,5 — 3 тисяч) усиновити дітей.

— Зважаючи на недостатнє державне фінансування, соціальна реклама із безлічі суспільних проблем обирає найбільш актуальні. Приміром, останнім часом наболілим питанням є толерантне ставлення громадськості до ВІЛ-інфікованих дітей, — підкреслила пані Зоя. — За браком коштів ми не завжди можемо залучити до цієї справи й відомих людей (а от на російських каналах з цим легше — відомий співак Олег Газманов у рекламному ролику закликає співвітчизників сприймати ВІЛ-інфікованих дітей, як повноцінних членів суспільства). Сподіваємося, що деякі аспекти у цьому плані розставить третій Національний фестиваль соціальної реклами, який цього року пройде в Україні. Там, зокрема, зможуть себе проявити молоді талановиті рекламісти.

Нині найбільшою проблемою українців є навіть не алкоголізм та тютюнокуріння, а оздоровлення нації — так вважає голова комітету УСПП по благодійній діяльності Лілія Підкопаєва. Тому проект «Золота лілія» ставить собі за мету представити нашій молоді тих, на кого слід рівнятися (Віталія Кличка, Андрія Шевченка чи ту ж Лілію Підкопаєву). Однак, на думку пані Лілії, слід змінити психологію власників комерційних мас-медіа, які із задоволенням крутять рекламу пива чи горілки, а от фільм, присвячений боротьбі з ВІЛ та СНІДом із всіх українських телеканалів згодився транслювати лише один, інші ж відхилили його, як не рейтинговий.

— Бізнес готовий брати участь у фінансуванні соціальних проектів, але нерідко він зустрічається із труднощами, які змушують його відмовлятися від благодійних починань, — зазначив директор по зв’язках із громадськістю компанії «Big Board» Костянтин Головинський. Адже варто лише підприємцю заявити про благодійність, як наступного дня йому вже телефонують з податкової. Тому потрібно законодавчо затвердити нульову ставку по податках для соціальної реклами.

Соціальна реклама не повинна бути шокуючою (на зразок плакатів: «Мамо, чому я не родився?»), але й не «сірою». Також вона має відділятися від реклами державних органів. Нині ж, за словами керівника Асоціації зовнішньої реклами в Україні Артема Біденка, у законі «Про рекламу» немає чіткого визначення соціальної реклами. Окрім цього урядовцям потрібно створити спеціальний державний орган, який би вирішував спірні питання в частині визнання реклами соціальною. А вже звідси відповідно визначалися б пільги та ставка оподаткування.

Інна БІРЮКОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: