Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Руслан» готовий допомогти Пекіну і Вашингтону

9 червня, 2001 - 00:00

У найближчі сім днів Пентагон повинен ухвалити рішення про те, як вивезти американський літак-розвідник ЕР-3 з Китаю. За повідомленням агентства Інтерфакс-Україна, українські важкі дальні транспортні літаки АН-124 «Руслан» як і раніше залишаються у числі головних кандидатів на виконання цієї незвичайної операції.

Нагадаємо, що літак-шпигун ЕР-3 1 квітня здійснив вимушену посадку на китайській території після зіткнення з китайським винищувачем і до цього часу затриманий Китаєм. Внаслідок інциденту пілот китайського винищувача загинув, а 24 члени екіпажу ЕР-3 протягом 11 днів перебували на острові Хайнань. Минулого тижня офіційний представник Пентагону адмірал Крейг Куїглі заявив, що американські експерти у найближчі дні будуть направлені в Китай для обговорення деталей повернення розвідувального літака вартістю $80 млн. Після цього почнеться пошук компанії, у якої можна було б зафрахтувати один чи два найбільших у світі транспортних літака «Ан-124» для доставки в США крил, хвостової частини і фюзеляжу потерпілого ЕР-3.

Як відомо, китайська сторона наполягала на демонтажі літака, а Вашингтон вимагав дозволу на його ремонт з тим, щоб він зміг самостійно вилетіти в США. За даними представників Пентагону, процес транспортування може зайняти 1—1,5 місяця, термін ремонту оцінюється в 2-3 тижні. Крім того, літак міг би бути транспортований транспортником Galaxy американської ВПС. Однак китайці не налаштовані приймати американський літак на своїй території. Вони заявили, що не заперечують того, щоб ЕР-3 був транспортований у США на борту українського або російського АН 124.

АНТК ім. Антонова до цiєї інформації поставився спокiйно. Як повідомив «Дню» виконавчий директор авіакомпанії «Авіалінії Антонова» Костянтин Лушаков, зараз американська сторона оголосила конкурс на це авіаперевезення, і якщо його переможцем стане українська компанія, жодних проблем з виконанням цього замовлення не буде. З його слів, технічно це цілком можливо: вантажопідйомність «Руслана» (120 тонн) разів у п’ять перевищує вагу американського літака, а розміри вантажної кабіни відповідають габаритам «американця». Відповідаючи на запитання, наскільки цей рейс престижний для нашого «Руслана», К.Лушаков сказав: «Ми перевозили і більш важливі вантажі. Наприклад, свого часу у рамках програми ООН із роззброєння Іраку ми здійснили чотири рейси з Хабанії в Єкатеринбург. Було багато інших «екзотичних» перевезень. Тому американський літак — випадок хоч і незвичайний, але це наша повсякденна робота».

Петро ІЖИК, «День»
Газета: 
Рубрика: