Організаційний комітет Ukrainian Fashion Week — черговий «Український тиждень моди», який відбуватиметься з 11 до 19 березня — переконаний, що мода — занадто масштабне явище, аби диктувати тільки правила формування гардеробу. Саме тому на традиційній прес- конференції напередодні Модного тижня був представлений цілий фешн-календар модних подій на найближче півріччя. Втім, про все по порядку.
Авторитет української моди поступово зростає не тільки серед наших співвітчизників, а й за кордоном. 24 лютого невеликий фешн-десант із шести українських дизайнерів у складі Лілії Пустовіт, Оксани Караванської, Тетяни Земскової, Олени Ворожбит, Олексія Залевського та Олени Буреніної візьме участь у DC Fashion Week, який пройде у Вашингтоні.
— Безумовно, більш відомі й авторитетні Тижні моди, що проходять у Нью- Йорку і Лос-Анджелесі, але щоб зрозуміти цей ринок і те, як він працює, DC Fashion Week, на мою думку, дуже хороший формат, — вважає голова оргкомітету UFW Ірина Данилевська.
Напередодні Ukrainian Fashion Week пройде також Trade Mark Defile — триденні покази провідних торгових марок, представлених на українському ринку одягу. Головною місією події, яка проводиться синхронно з UFW з 2006 року, стала еволюція «від шоу до індустрії», що відображає прагнення головних «організаторів моди» в Україні зробити моду явищем не тільки естетичним, а й конструктивно-ринковим. Цього разу свої промислові, придатні для тиражування колекції, представлять торгові марки «Юнона», «АНТ», «Sela», «Natali Bolgar», «Serebrova», «Maria Collection», «Пара Solo», «KahianiT». Свою другу, демократизовану лінію представить також відома українська дизайнерка Ірина Каравай.
Сам восьмиденний «Український тиждень моди» пройде у традиційному форматі. На суд публіки буде представлено 42 покази. Модники стануть свідками повернення у модний світ дизайнера Ольги Громової, показ якої «Проект 273» пройде 12 березня. Закриє UFW Лілія Пустовіт, яка відтепер представляє бренд «Poustovit», оскільки пролонгації контракту дизайнера зі студією «Nota Bene» не відбулося. Немає цього разу у графіку показів традиційного чоловічого дня.
— Ми не можемо присвятити окремий день якійсь події, якщо вона не передбачає 5-7 показів. У даному випадку так склалися обставини, що деякі «чоловічі» дизайнери не можуть взяти участь у Тижні моди. Втім, останній день буде майже чоловічим. 19 березня ми побачимо колекції Анни Сосновської, Serge Smolin для «Idol», Alexandr Gapchuk, — пояснює Ірина Данилевська.
Особливу увагу організатори знову приділятимуть свіжій крові української моди. У рамках події 18 і 19 березня пройдуть покази зовсім молодих — «Нові імена», і молодих, але вже успішних — «Fresh Fashion» — дизайнерів.
— Для нас найприємнішим у цьому Модному тижні є те, що наша «креативна вертикаль» разом із проектами «Нові імена» і «Fresh Fashion» дійсно працює і ми постійно відкриваємо нові талановиті імена для модної індустрії, — каже Ірина Данилевська.
У фешн-календарі «Українського тижня моди» ще не одна цікава подія. Але, без перебільшення, найцікавішим стане благодійний проект «Kyiv Fashion Park», який передбачає оздоблення київських парків скульптурами найвідоміших українських скульпторів.
— Ми пропагуємо моду не тільки як одяг і біжутерію, а як широченний пласт культури, яка стосується всього, — коментує майбутню подію головний продюсер Ukrainian Fashion Week Володимир Нечипорук. — Мабуть, у декого з’явилося запитання, якого біса UFW займається скульптурою. Насправді мода — дуже широке поняття. Це мода на технології, інновації, думки, музику, поведінку, мода на те, щоби бути меценатом і патріотом міста й держави».