Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Симфонічні вітання

Оркестр «Філармонія» масштабно відзначив свій ювілей у Чернігові та Києві
31 жовтня, 2009 - 00:00

У № 194 «День» писав про прекрасний колектив, який прищеплює публіці любов до академічної музики, відроджує культурні традиції, знайомить з найкращими виконавцями і повертає в Україну забуті імена. За 10 років роботи були творчі пошуки, непростий шлях із перешкодами, які вимушені були долати оркестранти разом із художнім керівником та головним диригентом, справжнім ентузіастом своєї справи Миколою Сукачем. Вітання оркестру «Філармонія» пройшли пафосно та яскраво. А самі іменинники запропонували об’ємну програму, яку з успіхом продемонстрували на ювілейних концертах у Чернігові та Києві.

На вечері в Національній філармонії України перше відділення — Концерт №1 для фортепіано з оркестром П. Чайковського — було вирішено розділити між двома солістами, лауреатами міжнародних конкурсів — Вадимом Руденком (Росія) та Олегом Полянським (Україна — Німеччина). Піаністи за роялями, поставленими «валетом», передавали фортепіанну партію, як естафетну паличку, а в кульмінаційних моментах, об’єднували в унісон спільні зусилля. Ефектно виглядали з глядацького залу синхронні змахи над клавішами і красномовні погляди з-під кришкою рояля, розташованих один навпроти одного музикантів.

— Ідею виконати Перший концерт Чайковського на два роялі запропонував Микола Сукач. Пам’ятаю, деякий час тому десь вже була практика грати один твір двом піаністам і двом скрипалям, — розповів Олег ПОЛЯНСЬКИЙ. — Для ювілейного концерту оркестру вийшла цікава задумка — музичний жарт, з елементом невеликого ризику....

Піаністи такого світового рангу як Вадим Руденко і Олег Полянський безсумнівно роблять благородну справу, підтримуючи Чернігівський оркестр, який є важливим і потрібним для свого слухача.

Якщо перше відділення показало майстерність іменинника як концертмейстера, то друга частина вечора була повністю присвячена симфонічній творчості. Оркестр «Філармонія» є учасником програми Миколи Сука «Маловідомі твори та композитори», і в рамках цього проекту Микола Сукач розшукав і виконав усі симфонічні твори Сергія Борткевича, відроджуючи забуте ім’я композитора. На ювілейних концертах колектив виконав третю частину симфонії С. Борткевича «Моя Батьківщина», а завершували музиканти вечір одним із найскладніших творів — Симфонічними танцями С. Рахманінова.

— Оркестр став мобільним, і за дуже короткий час він може охопити великий і різноманітний репертуар. Я був дуже здивований, коли на концерті в Чернігові почув акомпанемент двох концертів Моцарта, фортепіанний та скрипковий, — підкреслив Олег ПОЛЯНСЬКИЙ. — Це звучало дуже переконливо щодо стилю та якості. Хотілося б, щоб були кращі інструменти в Чернігові — як у Києві та, напевно, згодом вони і будуть. Микола Васильович Сукач — великий ентузіаст у музиці, який робить дуже багато для музичного життя Чернігова.

— Хочу привітати свого колегу, Миколу Васильовича Сукача, з титанічною роботою, яку він проробив за 10 років. Те, що він робить для Чернігова — надзвичайно важливе, — сказав художній керівник Національного симфонічного оркестру України Володимир Сіренко. — Якби в кожному місті був такий ентузіаст і сподвижник, то Україна стала би висококультурною державою. Але сьогодні навіть не в усіх областях і великих містах є свій симфонічний оркестр. Тому робота Миколи Васильовича заслуговує на більшу повагу. Оркестр «Філармонія» грає найскладніші програми, виступає з чудовими солістами. Їх із захопленням приймає публіка. Хотілося б, щоб влада на різних рівнях підтримувала талановитих музикантів.

Лідія НОВОХАТЬКО
Газета: 
Рубрика: