Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Сьогодні на передовій – районки»

У Запоріжжі журналістам розповідали, як працювати в умовах війни
2 жовтня, 2014 - 13:15

Всеукраїнська громадська організація «Демократична дія» Посольства Федеративної Республіки Німеччини в Україні 30 вересня провела тренінг «Демократія та мас-медіа» для журналістів міста Запоріжжя й області. Учасники заходу спілкувалися з медійниками про основні принципи професійного поводження в умовах війни. Експертами виступили директор Департаменту інформаційної політики Державного комітету телебачення і радіомовлення України Богдан Червак, віце-президент ВГО «Демократична дія» Сергій Джердж, голова Донецької ОДТРК Олег Джолос, старший викладач кафедри реклами і зв’язків з громадськістю Одеського національного університету ім. І. Мечникова Наталія Стеблина, начальник Управління у справах преси та інформації Запорізької облдержадміністрації Олександр Цегельник, директор інформаційно-аналітичної агенції Kpialle Олександр Кривоший із Запоріжжя. Учасники зустрічі обговорили варіанти перемоги України в інформаційній війні, етичні засади діяльності медійників. Зокрема, на думку Богдана Червака, «Україна зазнала інформаційної атаки, але є великі сумніви стосовно твердження, що вона програла інформаційну війну». Як аргументи він наводить факти: «У зв’язку з подіями в Криму і на Донбасі практично щотижня відбуваються засідання Ради Безпеки ООН, де розглядається так зване українське питання. Там проводять голосування, які жодного разу не прийняли на користь Росії. І це за тих обставин, що на зовнішній ділянці Російська Федерація приділяє інформаційним питанням не менше уваги, аніж усередині своєї країни. Нарешті — поїздка Президента України Петра Порошенка до США й Канади. Якби ми програли інформаційну війну, на зовнішньополітичній арені такого б не було». А кандидат історичних наук Олександр Кривоший, який розповів про екстремальну журналістику, акцентував: «Для того щоб створити ефективну інформаційну політику, необхідно мислити воєнними категоріями. Щоб виграти інформаційну війну, для початку треба визначити, що передовою є не київські мас-медіа, а районні журналісти. Друга лінія оборони — обласні ЗМІ, проте лише третій рівень — національні. Коли інформація збирається від районних газет, знизу доходить до верху, — це і є об’єктивна ситуація в регіонах».

Анна СТАВИЦЬКА, Запоріжжя
Газета: 
Рубрика: