Перший день показів Ukrainian Fashion Week як завжди відкрила колекція весна — літо-2008 Лілії Пустовіт. До речі, ця традиція триває вже десять років, з перших сезонів моди. І всі ці десять років ми віддаємо належне колосальній працездатності Лілії (дві—чотири колекції на рік), згуртованості й професіоналізму її команди, а головне — захоплюємося колекціями дизайнера, яка ніколи не допускає емоційних спадів. Так і нова її колекція — це гармонійне поєднання ритму, кольору, звуку, графіки. Свіжо, точно, нічого зайвого.
Цього року образи Лілії навіяні ідеями авангарду, зокрема, творчістю Олександри Естер. Зазначимо, що роботи останньої були дуже функціональними, із чітким рішенням кольору, який обов’язково взаємодіяв із формою. Лілія Пустовіт заявила всім, що інтелект стає емоціональним. «У монохромному русі об’ємів з’являється енергія яскравого жовтого і виникає протистояння гармонії білого з сірим», — заявляє Пустовіт. Хоч Олександра Естер працювала у чорно-білому кольорі, у неї завжди були присутні деталі, які відрізнялися не просто кольором, а різношорстністю поверхонь. Особливість цієї колекції полягає у тому, що спалахи плям жовтогарячого поєднуються зі стриманим сірим, коралового та жовто-зеленого з білим, благородне сполучення блідо- рожевого зі сталево-сірим, та, як завжди, чорний колір. Сама дизайнерка називає його довічним обрамленням будь- якого витвору сучасного мистецтва. Контрасти кольорів приваблюють не лише емоційністю та драматизмом характерів, а й різкою зміною вже звичного силуету романтичної й тендітної особи та одночасно сильної та сміливої натури. Контрасти призводять не до протистояння, а до гармонії форми та змісту. Подібна гра кольорів ті об’ємів переносить нас у далекі 20-ті роки минулого століття. Коли принципи кубізму та футуризму були вперше відображені у просторі. «Мінімалізм залишається чуттєвим, саме це й впливає на відчуття свіжості й невимушеності», — каже Лілія Пустовіт.
«Нова колекція Оксани Караванської — азартна, як гра у карти», — каже дизайнерка про себе. Увесь крій одягу побудований за принципом гральних карт: верх — це дзеркально відображений низ, і — навпаки. Караванська винайшла нову техніку плісеровки — «квадратна плісеровка» чи «плісеровка навхрест», коли складки закладені у двох площинах — горизонтальній та вертикальній одночасно. Колекція була насичена прозорими та легкими тканинами. Таким чином, за словами Караванської, розумієш, що будь-яка жінка прекрасна і неповторна.
Оксана Караванська завжди велику увагу приділяє аксесуарам. Наприклад, цього разу ми побачили оригінальні жіночі шапочки. На перший погляд вони в’язані, але, якщо придивитися ближче, то вони виконані з оригінальних набивних тканин технікою, що використовується при створенні гобеленів. Сумочки від Караванської цього разу були у формі нот. А от що стосується кольорів, то Оксана надала перевагу від білого і кремового до глибокого темно-синього та сіро-ртутного.
«Голова у хмарах» — таку назву мала колекція Вікторії Гресь. Основою стало різноманіття фасонів суконь у поєднанні з літніми пальтами та жакетами-болеро, які особливо підкреслили жіночність силуетів. Окремої уваги заслуговує шовкове взуття, що вироблене з авторської тканини. Колекцію доповнюють вісім нових моделей сумок, що зроблені зі шкіри та брендованого текстилю. Стриманість палітри для літніх колекцій стала фірмовим стилем Будинку мод Viсtoria Gres. В основу колекції лягли контрасти чорного та білого. А доповнюють їх відтінки сірого, бежевого та золотистого.
ВРАЖЕННЯ
Олег ПАНЮТА, телеведучий:
— Мені було приємно те, що Лілія Пустовіт не зрадила своїй звичці дарувати радість та приємні відчуття своїм шанувальникам. Чесно кажучи, дивлячись на колекцію, я асоціював моделі з якимось дорогим подарунком, у дорогій обкладинці та обрамленні. До того ж цей подарунок на половину розкритий. Ми ніби й бачимо, що там всередині, але обкладинка дає знати про ексклюзивний та дорогий подарунок.
Ще мені припала до душі колекція Вікторії Гресь. Вона була надзвичайно жіночною, а французька музика, що лунала під час виходу моделей, це відчуття надзвичайно підсилювала.
Власта ШОВКОВСЬКА, телеведуча:
— Особисто я дуже часто буваю на колекціях Лілії Пустовіт. Мені дуже сподобалося взуття. Вже зараз можу з впевненістю сказати, що кілька пар я придбаю. Сукні також були дуже цікавими, жіночними, сміливе поєднання кольорів. Я не багато знаю дуже хороших колорістів в Україні, які можуть грати кольором та поєднувати непоєднане. У Лілії це виходить. Гадаю, що саме цей момент їй вдався. В цілому колекція була дуже цікавою. Як завжди дуже високий рівень майстерності. Хоча, власне кажучи, я і не пам’ятаю поганих колекцій у Пустовіт.
Ірина ДЮДЕНКО, стиліст:
— На диво, мені дуже сподобалася колекція Лілії Пустовіт. Чому на диво? Тому що сьогодні наші дизайнери дуже впізнавані. От ми відчуваємо, що це Пустовіт, а то Гресь і так далі. Ми завжди чекаємо нових ідей та їхнього втілення. Я б назвала дану колекцію свіжим новим сплеском. Вона дуже легка, виразна, тому що, з одного боку, Пустовіт притаманний мінімалізм, а з іншого — конструктивно нові деталі, поєднання складних конструкцій: складок, додаткових юбок. А все це рішення зроблене на більш гламурних тканинах, зокрема, на шовку. Це дуже вдале поєднання. До того ж металеві блискавки, які дуже елегантно спадали по спині. По кольору дуже чисто. Тобто стільки, скільки потрібно було вкраплення яскравих кольорів жовтого, коралового та зеленого на фоні чорного, білого, молочного. Я дуже пораділа за Лілю .