Серед інвалідів багато таких, хто вимушений пересуватися на візку і поки що тільки може мріяти про користування міським транспортом. Перший крок до здійснення цієї мрії було зроблено учора — у Києві презентувався експериментальний зразок тролейбуса, пристосованого до перевезення інвалідів-візочників. Гроші на його розробку було виділено Міністерством праці і соціальної політики України. У нової моделі — незвичайна підлога. Коли тролейбус рухається — підлога підіймається вище. Коли ж він прибуває на зупинку — то уся платформа з пасажирами у салоні опускається вниз і практично зрівнюється з тротуаром. Якщо для здорових людей це може видатись дрібницею, то для інвалідів і для людей похилого вiку таке удосконалення — маленька революція стосовно їх насущних потреб. Адже кожному з нас доводилося спостерігати, як дідусі і бабусі просять водіїв під'їжджати ближче до бордюру для їх входу і виходу з транспорту. А ось в експериментальний тролейбус зможе увійти і вийти без будь-якої сторонньої допомоги навіть людина на візку. Для цього їй потрібно буде тільки натиснути кнопочку на зовнішній стороні прибулого на зупинку тролейбуса, яка знаходиться біля широких середніх дверей. А далі — висувається спеціальний пандус (нахил якого мінімальний) і дорога у громадський транспорт відкрита. У салоні для пасажира з особливими потребами передбачене спеціальне місце біля віконця, де йому потрібно закріпитися ременями безпеки. Коли ж для незвичайного пасажира настане час для виходу, то він зможе повідомити про це водію натисненням кнопки, яка знаходиться біля «особливого» сидіння.
Тролейбус розробляли конструктори, які проектували багато років космічні кораблі, — фахівці «Південмашу». Водієві у новому тролейбусі працювати буде комфортніше. Лобове скло і дзеркала розширюють горизонт для огляду, продумано систему подачі в кабіну і салон свіжого повітря. Вже є перше замовлення на нову продукцію — у першому півріччі 2004 року Київ чекає десять таких тролейбусів. Зараз конструкторським бюро «Південне» (Дніпропетровськ) також розпочата розробка подібної моделі вітчизняного автобуса, пристосованого під «особливі» потреби людей.