Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У Дніпропетровську реанімують купони?

11 березня, 2009 - 00:00

Економічна криза вносить свої корективи в життя індустріального Дніпропетровська. Одне з провідних підприємств міста — ВАТ «Дніпропетровський агрегатний завод» — налагодило випуск власної «валюти»: товарних чеків, що своїм виглядом нагадують купони 1990-х років. Як і належить грошовим знакам, чеки мають номінал і спеціальний захист. Щоправда, обіг їхній відбувається виключно всередині підприємства. На чеки, якими частково видають зарплату, можна пообідати в заводській їдальні або отоваритися продуктами харчування, що надходять на завод за обміном продукцією з сільгоспвиробниками. Керівник підприємства Євген Морозенко запевняє, що зарплата видається товарними чеками лише за бажанням працівників, які написали заяву власноруч. Проте самі заводчани цим нововведенням, що дозволяє купувати дешеві продукти, судячи з їхніх відгуків, вельми задоволені. Тим більше, що ціни в міських магазинах надто «кусаються».

Тим часом у Дніпропетровську вперше за багато років почав відчуватися дефіцит продуктів харчування. Це не на жарт стривожило міську владу, яка провела в мерії круглий стіл для обговорення цієї ситуації з виробниками хлібної і молочної продукції, а також керівниками великих торгівельних мереж. За інформацією останніх, сьогодні в торгівлю недонадходить понад 30% продовольчих товарів. Виною тому — криза платежів: магазини несвоєчасно розраховуються з виробниками продукції. А затримка платежів у свою чергу зумовлена тим, що банки підняли кредитні ставки на 40%. Дає про себе знати й зниження купівельної спроможності населення. «Споживач, — зауважила заступник мера Ірина Зайцева, — вже звик до цивілізованої торгівлі, а місто позбулося кіосків і лотків, які за останні роки поступилися місцем комфортабельним супермаркетам. Однак, якщо стосунки виробників із торгівельними мережами стануть збитковими, то вони можуть піти з магазинів, аби торгувати на відкритих майданчиках». Ідея створення подібних майданчиків уже обговорювалася під час розробки антикризової програми міської ради Дніпропетровська. Проте сама програма досі перебуває в стадії розробки. Можливо, тому влада міста вирішила укласти з виробниками і торгівельними мережами тристоронній меморандум про спільну антикризову діяльність. А заодно розробити проект створення мережі «соціальних магазинів» для малозабезпечених городян, де товари продаватимуться без торгівельної надбавки і за низькими цінами.

Вадим РИЖКОВ, «День»
Газета: 
Рубрика: