Чергову 47-му річницю з дня випуску першого українського легкового автомобіля ЗАЗ- 965 (в народі цю малолітражку прийнято іменувати «Горбатим Запорожцем») відсвяткували у Львові. Ентузіасти із місцевого авто-фан- клубу «ЗАЗ-КОЗАК» запросили до себе в гості власників антикварних «Запорожців» з усієї України.
У програмі найбільшого автофоруму західної України — спеціалізованої Міжнародної автомобільної виставки «АвтоТех-2007» 22 вересня на центральному подіумі український «Запорожець» гордо замінив фаворита виставки «Cadillac Escalade». Слід відзначити, що «Горбатий Запорожець», який через три роки святкувати 50 ліття, за популярністю в Україні не поступається жодній крутій «іномарці». Нажаль, АвтоЗАЗ не особливо дбає про свою історію, на інтернет-сайті заводу його історія розпочинається із інвестиційних проектів останнього десятиріччя. Присівши на голку крупновузлового складання чужих брендів, наш лідер легкового автомобілебудування геть відцурався рідної автокрихітки. Зарубіжний досвід підказує, випуск сучасних версій автомобілів- легенд, таких, як «Форд-Мустанг», «Міні-Купер», «Фольксваген-Бітл», «Сітроен-2СМ» чудово продаються. Нещодавно італійці відновили випуск модерн-версії рідного нашому ЗАЗ-965 «Фіата 500» (саме з нього радянські автоконструктори «здерли» основні форми «горбатого»). Шкода, нашому авто гіганту не до рідного бренду.
В гості до львів’ян на святкування «дня народження «горбатого» приїхали «Запорожці» із Києва, Рівного, Хмельницького, Івано-франківська та Червонограда. У програмі свята виставка тюнінгових та оригінальних моделей «Запорожця», шоу-урок із вивчення правил вуличного руху для дітей із львівських шкіл-інтернатів, спроба встановлення рекорду України із вмістимості в салон найменшого українського автомобіля (до речі, офіційний рекорд вписаний до Книги рекордів України встановлений минулого року, належить львів’янам — у «горбатий» помістилося 24 (!!!) дитини сумарною вагою 895 кілограм) та розрізання велетенського 47-кілограмового торта. Над його виготовленням з емблемою клубу чаклували кращі кулінари Львівського хлібокомбінату. Цього року юним львів’янам із скаутської організації «Пласт» та дітям із школи-інтернату №2 міста Львова вдалося побити минулорічне досягнення — неофіційна спроба вдалася — 26 дітей вмістилося до «Горбатого Запорожця».
В рамках конкурсу тюнінгових моделей цього річ відзначено три автомобіля. Спеціальні кубки від організаторів свята отримали киянин Павло Данченко на «ЗАЗ-Революшн», львів’янин Богдан Хомець та Василь Конет із Червонограда. Сенсацією виставки став повноприводний «ЗАЗ-Алігатор 6х6» із Червонограда. Кращим оригінальним автомобілем, що максимально відповідає серійному зразку визнано автомобіль Володимира Кулинина (Львів).
Власники «Запорожців» виявили переможців у спортивній частині свята. Відбулася гонка за Легендою «Львівський лабіринт-2007» та чемпіонат України із фігурного водіння та авто слалому на «Запорожцях». Переможцем чемпіонату в класі «стандарт» став Данило Фіголь із Львова. Переможці змагань отримали Кубки, а один із спонсорів спортивних змагань «Галпідшипник» вирішив оригінально нагородити авто спортсменів: призи — комплекти колісних підшипників — отримали не переможці, а аутсайдери змагань...
Цього року члени львівського авто-фан-клубу мають чим похвастатися. Автомобілі клубу брали участь у авто перегонах Львів-Запоріжжя- Ялта-Львів, побували на автомобільному фестивалі антикварних автомобілів у польському місті Ридзина та здійснили європейське ралі дорогами Словаччини, Чехії, Німеччини, Франції, Бельгії, Люксембургу та Польщі. Протягом 16 днів старенькі «Горбаті «Запорожці» (наймолодшому учасникові перегонів — «лише» 40 років) подолали 4620 кілометрів та перетнули десять (!!!) кордонів. Усі автомобілі успішно повернулися на батьківщину.