Вже з наступного місяця всі мешканці Львова зможуть укладати нові угоди з львівськими комунальними підприємствами щодо надання їм послуг з утримання будинків та прибудинкових територій. Розробка та впровадження нових угод — плід спільної діяльності Громадського форуму Львова та мерії. До цього часу нікого не цікавило, що потрібно кожному мешканцю індивідуально, а головне — він не міг дізнатися точно, скільки коштує кожна послуга окремо, за тарифними показниками.
Нині працівники комунальних підприємств мають обійти квартири і залишити типові угоди мешканцям для аналізу. Протягом 10 днів львів’яни можуть радитися, а потім підписати п’ять обов’язкових з десяти рекомендованих послуг. Серед обов’язкових — прибирання прибудинкової території, вивезення сміття, аварійні ситуації, послуги паспортистки, освітлення місць загального користування. Все решта — за бажанням людей. Більше того, мешканці можуть скористатися послугами не даного комунального підприємства, а найманих осіб, яких призначить об’єднання співвласників або житлово-комунальні кооперативи. Тобто підписати угоди з кимось таки потрібно, бо хтось має обслуговувати дім, щоб, приміром, підготувати житлові будинки до експлуатації в осінньо-зимовий період, обслуговувати димовентиляційні канали, слідкувати за станом внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення та центрального опалення. Окрім цього, на підставі договору можна домовитися про поточний ремонт у будинку, зокрема, конструктивних елементів, інженерних систем, технічних пристроїв будинків, технічне обслуговування і ремонт ліфтів та інше. Рішенням виконкому затверджено й нові тарифи на обслуговування, причому індивідуально по кожному будинку.
Треба віддати належне Громадському форуму Львова, який понад півтора року буквально воював за прийняття такого рішення. Для цього потрібно було виграти п’ять судових справ і домогтися двох окремих ухвал суду про незаконність та неправомірність дій (тобто бездіяльність) міської влади.
До речі, згідно з чинним законодавством, угоди нового зразка мали укладатися набагато раніше, правила мали бути введені в дію ще з 1 січня 2006 року. Лише настирлива, наполеглива праця Громадського форуму, тобто небайдужість, активна життєва позиція мешканців Львова (членів численних громадських організацій міста, що є членами Громадського форуму) буквально дотиснула міську владу. Можна сподіватися, що така «перша ластівка», випущена в комунальне небо Львова, не буде поодиноким птахом і невдовзі й в інших містах влада оберне своє обличчя до людей, змусивши комунальні підприємства діяти за цивілізованими правилами.
Щодо Львова, то при мерії діятиме консультаційна служба, звернувшися до послуг якої, кожен львів’янин зможе докладніше довідатися про правила укладання та дотримання пунктів угод, прийняти рішення, порадившись із кваліфікованими спеціалістами.