З нового року кияни їздитимуть за новими цінами. Такі вимоги нещодавно озвучили столичні перевізники. Мовляв, нині діючі тарифи не лише не дають їм нормально заробити, а й не покривають собівартості послуги. «Ці тарифи приймалися, коли дизпаливо коштувало 3 грн. Сьогодні його ціна вже 8 грн. Зросла ціна на запчастини, шини, піднялася середня заробітна плата. Як все це можна не враховувати? У Київській області вже закрилося вісім маршрутів — вони збанкрутували. Багато хто працює з рентабельністю 2-3%, тоді як потрібно хоча б 10-15%», — зазначає голова Всеукраїнської асоціації автоперевізників України Віталій Рева. А тому, за його переконанням, економічно обѓрунтованою ціною столичного ринку автоперевезення є сума як мінімум чотири гривні.
Якщо ж влада не підтримає їхніх вимог, перевізники обіцяють вдатися до «класичного» прийому — будуть страйкувати. Але потім все одно підвищать ціни, але вже до 6 грн. Кажуть, що просто стануть платити ПДВ і його тягар перекладуть на плечі пасажирів. Втім, за словами Реви, є варіант, що перевізники все ж таки підуть на компроміс, якщо влада покаже їм, «в яких цифрах вони перегнули палицю».
У мерії щодо питання підвищення вартості послуг маршрутних таксі в столиці таки вирішили підтримати перевізників, але частково. Столичні чиновники таки знайшли те місце «перегину палиці». «Із цифрами витрат я згоден. А от свої доходи маршрутники, схоже, занижують: вони не дають пасажирам квитки за проїзд, тому важко врахувати їхні реальні витрати й доходи», — каже начальник главку ціноутворення КМДА Василь Яструбинський.
Та попередньо в мерії вже вирішили, що вартість проїзду перевізникам таки дозволять підняти. Але не на 60%-100%, як того хочуть перевізники, а максимум на одну гривню. Отже, цілком ймовірно, що, за прогнозами КМДА, з січня-лютого 2011 року проїзд киянам обходитиметься у 3-3,5 гривні, залежно від відстані маршруту.
В свою чергу Держінспекція з контролю за цінами оприлюднила й свої попередні висновки. Так, голова відомства Олександр Савицький запевняє, що допускає наявність економічно обѓрунтованих причин для підвищення проїзду в столиці. «У тому, що маршрутні таксі сьогодні підняли ціни, є, звичайно, й об’єктивні складові. Це підвищення мінімальної зарплати, підвищені витрати на паливно-мастильні матеріали, ремонтні роботи, запчастини, зміна податкового навантаження на транспортний засіб у зв’язку зі зменшенням дорожнього збору та збільшенням акцизу на паливно-мастильні матеріали, — говорить чиновник. — Будь-який суб’єкт господарювання для того, щоб перейти на нову вартість палива, формально має отримати додаткові обігові кошти для його придбання. Природно, завжди йде певне попереднє підвищення цін».
Поки що майбутнє підвищення перевіряють на «законність». Оскільки регулювати ціни приватних перевізників самостійно Держінспекція права не має, вивчати економічну обѓрунтованість зростання вартості проїзду в столичних маршрутках будуть спільно з Антимонопольним комітетом, зауважив журналістам Савицький.