Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У столиці реконструюють понад три тисячі бордів та щитів

Київрада затвердила Концепцію розвитку зовнішньої реклами, що поділила місто на п’ять форматних зон
31 січня, 2012 - 00:00

Київрада затвердила Концепцію розвитку зовнішньої реклами у столиці. За це рішення проголосували 96 депутатів із 111 зареєстрованих у залі засідання. Згідно з Концепцією, у місті запроваджено поділ на п’ять форматних зон. У першій форматній зоні, до якої ввійшли центральні вулиці та площі міста, дозволено встановлювати конструкції до 2,16 квадратного метра. У другій форматній зоні можливе встановлення засобів міського формату від 2,16 до 8,0 квадратних метрів. У третій — від 2,16 до 36 квадратних метрів. У четвертій — від 36,1 квадратного метра.

У так званій нульовій зоні (пам’ятки архітектури, паркові зони), як і пообіцяли раніше в КМДА, розміщення будь-якої реклами взагалі заборонено. Зокрема, на Андріївському узвозі, біля Михайлівського та Володимирського соборів, Андріївської та Кирилівської церков, Маріїнського палацу, Золотих воріт, Національної опери ім. Т. Г. Шевченка та біля деяких інших пам’яток і ландшафтних парків тепер не буде бордів, сітілайтів, стендів. Окрім цього, Київрада ухвалила заборону на розміщення рекламних носіїв біля будівель органів державної влади та місцевого самоврядування.

Юрій ЧАРУХА, голова Індустріального комітету зовнішньої реклами (ІКЗР), директор компанії BigBoard :

— Це прогресивний крок для міста й самого ринку, що повинен зумовити впорядковування зовнішньої реклами у столиці і зробити розміщення реклами системним і прозорим. Ми як оператор сподіваємося, що всі без винятку учасники ринку й міська влада послідовно виконуватимуть задекларовані в Концепції положення. Лише тоді ухвалена Концепція стане робочим інструментом для галузі.

У Концепції введено нульову зону, відповідно до якої від реклами повністю звільняються пам’ятки архітектури, паркові зони тощо. Це демонстрація європейського підходу. Сьогодні в європейських столицях у місцях історичної спадщини реклама зведена до мінімуму.

Ми як провідний оператор уже давно говоримо про необхідність гармонічного вписування реклами в міське середовище, особливо в центральній частині міст. Реклама не повинна дратувати людей, бути настирливою.

Цей документ призведе до зменшення форматів. Рекламодавці все більше звертатимуть свою увагу на малі формати в центрі столиці. Спочатку можливе «перетікання» рекламних бюджетів із центральної частини міста у спальні райони, на великі магістралі, тобто у третю, четверту зони. Проте з часом капіталізація малого формату в центральній частині міста збільшиться. Ця Концепція дасть поштовх рекламодавцям ретельніше формувати свої адресні програми, комплексно оцінювати медіаефективність рішень.

Проте, як у багатьох інших документах, у Концепції є і проблемні моменти. Перше й основне — кордони зонування територій. Згідно з новим документом, у першій зоні дозволено розміщення лише сіті-формату. На нашу думку, перша зона в новій Концепції могла б мати набагато менші кордони. До того ж центральні бульвари та проспекти столиці виглядали б по-європейськи із середнім скрольним форматом — сім квадратних метрів. Наявність у центральній частині міста конструкцій середнього формату могла б мінімізувати і збитки внаслідок скорочення кількості великих рекламоносіїв для міського бюджету.

За умов реалізації Концепції кількість рекламних площ у центральній частині Києва зменшиться на 40 — 50%, у рекламних конструкціях це скорочення становитиме 15 — 20%, відповідно зменшиться й кількість коштів, які міський бюджет матиме від зовнішньої реклами. Проте щодо естетичного вигляду й архітектури місто, безумовно, виграє.

Алла ДУБРОВИК, «День»
Газета: 
Рубрика: