Черговим імпортерам продукції українського ВПК може стати Бангладеш. Правда, для цього миколаївському ДП "Чорноморський суднобудівний завод" необхідно виграти міжнародний тендер на будівництво кораблів для бенгальських ВМС.
Про проведення тендера в місті Дакка, столиці Бангладеш, було оголошено в червні цього року. Документи на участь у конкурсі подали 12 виробників військово-морської техніки з дев'яти країн світу. У тому числі й України: при посередництві державної компанії "Укрспецекспорт" ДП "ЧСЗ" виставив на тендер багатоцільовий фрегат "Сапсан-2100".
Проектантом фрегата виступив Дослідно-проектний центр кораблебудування України. "Сапсан-2100" призначено для боротьби з надводними кораблями і підводними човнами, здійснення ПВО конвоїв і транспортів, патрулювання та охорони двохсотмильної економічної зони. Його водотоннажність становить 2100 тонн. На фрегаті передбачається встановлення дизель-газотурбінного двигуна, що дозволяє розвивати швидкість до 33 вузлів.
Днями проект цього корабля було представлено на ДП "ЧСЗ" у рамках святкування 100-річчя підприємства. Ще раніше презентація як фрегата "Сапсан-2100", так і військово-промислового потенціалу ДП "ЧСЗ", що є найбільшою суднобудівною верф'ю в Європі, пройшла у місті Дакка для командування ВМС Бангладеш.
Як розповів кореспондентові "Дня" один із керівників ДП "ЧСЗ", який побажав залишитися неназваним, незважаючи на позитивні відгуки з боку керівництва ВМС Бангладеш, шанси миколаївського заводу на перемогу в тендері оцінюються як 50х50. Серед негативних моментів називається відсутність у місті Дакка українського посольства і відповідно - відсутність постійного лобіювання цього питання перед місцевими владами. Крім того, фрегат існує лише в проекті і моделі, тому про його експлуатацію замовник може судити за попередніми військовими замовленнями, де встановлено подібне технічне оснащення і озброєння.
Тим не менш, Україна називається серед чотирьох країн, які найбільш реально претендують на контракт з ВМС Бангладеш (разом з Іспанією, Францією та Кореєю).