Учора міністр транспорту та зв’язку України Йосип Вінський зустрівся з представниками Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП) щодо вирішення проблемних питань у сфері міжнародних автомобільних перевезень.
Як повідомила «Дню» прес-служба Міністерства транспорту та зв’язку України, Йосип Вінський у розмові з підприємцями навів приклади вирішених проблем перевізників. Зокрема, міністр повідомив, що спільно з Державною митною службою України проблема примусового проходження автомобілів через приватний термінал у п/п «Ягодин» вирішена. Ліквідовано й дефіцит іноземних дозволів для поїздок до Італії, Угорщини, Росії, Казахстану, Азербайджану та Вірменії. Так, за 2008 рік було проведено 12 засідань Змішаних Комісій з питань міжнародних автомобільних перевезень (Іран, Білорусь, Італія, Туреччина, Азербайджан, Фінляндія, Німеччина, Польща, Угорщина, Словенія, Латвія, Словаччина). Заплановано в найближчий час провести засідання Змішаних Комісій з питань міжнародних автомобільних перевезень з Російською Федерацією та Австрією. У порівнянні з 2007 роком збільшено й квоти дозволів...
Ще одне вирішене проблемне питання, поставлене перевізниками, — встановлення Польщею в односторонньому порядку обмеження щодо кількості пального, яке ввозиться на її територію в баках транспортних засобів українськими дальнобійниками. Це не відповідає вимогам угоди між урядом України та урядом Республіки Польща про міжнародні автомобільні перевезення. І відповідно до отриманої інформації від МЗС України, починаючи з 1 грудня 2008 року польська сторона припиняє нараховувати акцизний податок на імпорт палива, що перевозиться в стандартних баках, які фабрично встановлені на транспортних засобах.
Над іншими проблемними питаннями Міністерство транспорту та зв’язку продовжує працювати, повідомляє прес-служба відомства.
Утім, не такої оптимістичної думки міжнародні перевізники... Як повідомив у коментарі «Дню» голова Регіональної ради учасників АсМАП у Київській області Валерій Черненко, хоч сьогодні й є політична воля міністра транспорту та зв’язку зламати стару систему, зробити кращі умови для вітчизняних перевізників, але ніякої «дружби» з урядом немає, не було й не буде... «Говорити й зробити — це різні речі... Я не думаю, що це так швидко буде вирішено», — говорить Черненко.
За його словами, насправді в деяких питаннях є лише наміри піти на поступки, але немає конкретних дій. Наприклад, стосовно приватного пропускного терміналу «Ягодин», — зазначає Черненко, — планувалося ввести обробку документів, вантажів на новій основі, спрощений режим контролю. Цього ж до цих пір не зроблено.
«Практично врятувати галузь уже неможливо, — констатує нинішній стан справ у галузі Черненко. — Ми є складовою частиною експортно-імпортного обороту України, і коли ці операції стають невигідними чи неможливими, зупиняється й транспорт. На сьогодні ситуація склалася таким чином, що вже більше половини підприємств зупинили свою роботу».